کاهش مصرف انرژی با دکوراسیون هوشمندانه ، لوکس و زیبا

کاهش مصرف انرژی با دکوراسیون هوشمندانه ، لوکس و زیبا :

دوش و شیرآلات را عوض کنید.

اگر شیرآلات نشتی دارند یا هنگام استفاده خوب تنظیم نمیشوند پس مقدار زیادی آب هدر میرود. به فکر هزینه قبض آب و به فکر کم آبی کشور خشک یا نیمه خشک ایران باشید و شیرآلات مرغوب نصب کنید. در این هوای داغ بهاری که بیشتر ساعت‌هایش شبیه تابستان شده،‌ یک دوش درست و حسابی خیلی می‌چسبد. خیلی از ما موقع خانه‌تکانی یا تغییر دکوراسیون دوش حمام را فراموش می‌کنیم. اگر نسبت به روز اولی که دوش حمام‌تان را خریده بودید، آب از آن شره نمی‌کند، یعنی رسوب داخلش گیر کرده است. مدل‌های جدید دوش این مزیت را دارند که با مقدار آب کمتر ، فشار بیشتری ایجاد می‌کنند. این یعنی صرفه‌جویی در آب.

پنکه سقفی بگذارید

کولر جماعت، چه گازی چه آبی ، مصرف بالا و هزینه‌ی سرسام آور دارند. گاهی وقت‌ها هوا هلاک‌کننده نیست. همان‌قدری که بادی برود و بیاید، خنک می‌شویم. پنکه سقفی را برای چنین مواقعی ساخته‌اند. پنکه‌های سقفی جدید مزیت‌های اضافه‌ای هم دارند. مثلا یکی دو تا چراغ پایین هرکدام‌شان نصب شده تا کاربرد لوستر هم داشته باشند. این پنکه‌ها خوبی دیگری هم دارند،‌غیر از صرفه‌جویی در مصرف برق، در انرژی خودمان هم صرفه‌جویی می‌کنند! این پنکه‌های دوست‌داشتنی با ریموت کنترل خاموش و روشن می‌شوند.

‌خانه را تایمردار کنید

تابستان که می‌آید، کولر را روشن می‌کنیم، بعد چون حوصله‌مان سر می‌رود، بچه‌ها را خبر می‌کنیم تا پای تلویزیون به چیپس و ماست و مرغ بریان مشغول شویم. از آن‌جایی که مهمان عزیز دل است و زشت است خانه را برایش چراغانی نکنیم، پول برقمان سرسام آور می‌شود. چه کنیم که این‌طور نشود؟ راهش نصب تایمر و وسایل کنترل برق و کنترل دما یعنی ترموستات در خانه است. نور لامپ‌ها را همان‌قدری که واقعا لازم دارید کم یا زیاد کنید، درجه حرارت خانه را هم همین‌طور ، در راهروها و پارکینگ و حتی دستشویی یا سرویس بهداشتی میتوانید از چراغ های خودکار با حسگر حرکت یا حضور استفاده کنید. دیگر لازم نیست مکررا به بچه ها و اهل خانه بگویید چراغ دستشویی یا راهرو را روشن نگذارند زیرا لامپ اضافی خودش خاموش میشود.

چراغ‌های کوچک برای آشپزخانه در دکوراسیون ، کاهش دهنده مصرف برق

خیلی از ما برای یک کار کوچک  ( مثلا جوش آوردن آب در کتری ) تمام چراغ‌های آشپزخانه را روشن می‌کنیم و چراغانی‌طور کارمان را انجام می‌دهیم! با احترام به آن عزیزانی که کلا خاموش کردن چراغ تا ساعت‌ها بعد فراموششان می‌شود. ما یک راه‌حل برای این موضوع داریم: زیر کابینت‌هایتان را چراغ‌های کوچک LED نصب کنید. فرق این لامپ‌ها با چراغ مهتابی‌های قدیمی که زیر بعضی از کابینت‌های قدیمی نصب می‌شد این است که، نور بیشتری دارند، مصرف انرژی‌شان کمتر است، دردسر برق‌کشی را هم ندارند. در نهایت اگر با باتری کار کنند ، پس از مدتها باید باتری سیستم را عوض کرد.

یک سیستم کنترل دیجیتال با ریموت کنترل برای کولر یا دستگاه تهویه منزل یا محل کار بگذارید.

با ترموستات دیجیتال به همراه دیجیکنترل دستگاه تهویه آرام تر کار میکند و مصرف برق کم میشود.

حوله‌گرم‌کن، کاهش دهنده مصرف برق در دکوراسیون کاهش دهنده مصرف برق

ایده‌ی حوله‌گرم‌کن ممکن است یک کم لوکس به نظربرسد یا حتی هزینه‌ی اضافی باشد اما باور کنید در بلندمدت به امید خدا ، کیف‌تان کوک می‌شود و کیفتان پرپول میماند. کافی است چند بار وارد یک حمام گرم بشوید و حوله‌تان موقع بیرون آمدن حسابی داغ باشد، ‌آن‌وقت حال خودتان در کوتاه‌مدت و جیب‌تان در بلندمدت کلی خوش‌ می‌شود. یعنی سلامت بدن و صرفه جویی در وقت و پول

این چند ایده چطور بودند؟ به نظر شما برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی چه کارهای دکوراسیونی دیگری می‌شود انجام داد؟

 

صرفه‌جویی

کاهش مصرف انرژی

دکوراسیون

هوشمندانه

لوکس و زیبا

ترموستات

شیرآلات

چراغ خودکار

LED

لامپ بسیار کم مصرف

برق و الکترونیک

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.