کنترل تهویه با گوشی هوشمند

یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

در یک تابستان گرم و نفس‌گیر، اولین دغدغه هر شخصی خنک شدن و خنک ماندن است؛ کاری که CoolNYC حاصل همکاری Con Edison و ThinkEco با طراحی نرم‌افزاری برای نیویورکی‌ها آسان کرده است.

ایده این اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند از آنجایی آغاز شد که خنک شدن و حفاظت از محیط زیست با یکدیگر در تضاد قرار گرفتند و برای اولین بار در ساختمان‌های بلند از سیستم تهویه پنجره‌ها و کنترل باد دستگاه تهویه استفاده شد. CoolNYC نرم‌افزاری است که قرار است به تعداد ۱۰ هزار نسخه تولید شده و به همراه یک اتصال‌دهنده هوشمند به فروش برسد (اتصال‌دهنده سخت‌افزاری) این اتصال دهنده رابط بین نرم‌افزار گوشی هوشمند و سیستم تهویه مطبوع پنجره‌ه است که در ابتدا ۲ هزار و ۵۰۰ عدد از آن به‌صورت نمونه رایگان در برخی مجتمع‌های آپارتمانی نیویورک توزیع و بقیه آن به قیمت ۷۰ دلار فروخته می‌شود.
روش کار به این صورت است که یک دوشاخه هوشمند بر سر راه دستگاه تهویه مطبوع قرار داده می‌شود که به‌صورت بی‌سیم به اینترنت وصل شده و دارای ترموستات است و ورودی برق دستگاه تهویه را کنترل می‌کند، سپس با استفاده از نرم‌افزار یا از روش آن‌لاین کاربر می‌تواند دمای محیطی که تهویه در آن قرار دارد را تنظیم کند و از روشن ماندن دائم دستگاه تهویه جلوگیری کند. ضمنا درصورتی که اشتباها دستگاه را روشن گذاشت و به محل کار آمد می‌تواند از راه دور آن را خاموش کند. این نرم‌افزار همچنین دارای حالت‌های پیش‌فرضی است که با اندازه‌گیری میزان مصرف الکتریکی دستگاه به شما بهترین حالت برای جلوگیری از مصرف اضافی را پیشنهاد می‌دهد. اهمیت این دستگاه در این است که با کم یا زیاد کردن دمای آپارتمان‌ها می‌توان در ساعات اوج مصرف مقدار قابل‌توجهی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.
CoolNYC اعلام کرده که در حال حاضر ۷ هزار درخواست برای خرید این دوشاخه ثبت شده است و این درحالی ا‌ست که سال قبل تنها ۳۰۰ نفر این محصول را آزمایش کردند. شرکای این نوآوری امیدوارند سال آینده بتوانند از بازار سطحی به فروش‌های بسیار و بازار جهانی دست پیدا کنند.

تصاویر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.