برق رایگان در آلمان یا برق با قیمت منفی !!!

کشور آلمان در تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر پیشرو است . نیروگاه های بادی و خورشیدی متعدد در آلمان فعالند. چندی پیش پس از اینکه تولید نیروی بادی به رکورد بالایی رسید، تولیدکنندگان نیرو ناچار شدند به مشتریانشان پول بدهند تا از برق استفاده کنند. 

به گزارش برق نیوز، پس از اینکه تولید روز شنبه به رکورد ۳۹۴۰۹ مگاوات رسید که معادل حدود ۴۰ راکتور هسته‌ای بود، قیمت‌های برق منفی شد. تولیدکنندگان برای متعادل نگه داشتن عرضه و تقاضای شبکه نیرو، یا بایستی ایستگاه‌های نیرو را تعطیل می‌کردند یا با عرضه قیمت‌های منفی مشتریان را تشویق می‌کردند برق اضافی را از شبکه خارج کنند.

چقدر خوب است که ما نیز از این نعمت الهی یعنی انواع انرژی هایی که به رایگان در طبیعت وجود دارند. بیشتر و بهتر استفاده کنیم. در میهن عزیزمان ایران قابلیت استفاده از انواع انرژی های تجدیدپذیر و پاک مانند انرژی خورشیذی، بادی، زمین گرمایی، صاعقه، جذر و مد و موج دریا وجود دارد. به گواه کارشناسان خبره ما با استفاده از این انرژیها میتوانیم به کشور صادرکننده برق در منطقه تبدیل شویم و حتی درآمدی بیش از فروش نفت از فروش برق داشته باشیم..

پایان هفته طوفانی تولید نیروی بادی را به رکورد بالایی رساند و برق در آلمان را مجانی کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، پس از اینکه تولید نیروی بادی به رکورد بالایی رسید، تولیدکنندگان نیرو ناچار شدند به مشتریانشان پول بدهند تا از برق استفاده کنند.

پس از اینکه تولید روز شنبه به رکورد ۳۹۴۰۹ مگاوات رسید که معادل حدود چهل راکتور هسته‌ای بود، قیمت‌های برق منفی شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان برای متعادل نگه داشتن عرضه و تقاضای شبکه نیرو، یا بایستی ایستگاه‌های نیرو را تعطیل می‌کردند یا با عرضه قیمت‌های منفی مشتریان را تشویق می‌کردند برق اضافی را از شبکه خارج کنند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.