سیستم الکترونیکی اخذ عوارض همه آزادراه ها تا تیرماه 98

یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷

سیستم الکترونیکی اخذ عوارض همه آزادراه ها تیرماه 98 تکمیل می شود

تهران- ایرنا- معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌های کشور گفت: عملیات تجهیز آزادراه‌ها به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض آغاز شده است و تا تیرماه سال آینده براساس اولویت تکمیل می شود.

«سیدحسین میرشفیع» افزود: براساس اولویت‌بندی و برای سهولت در سفرهای نوروزی، تا پایان امسال عوارض در تعدادی از آزادراه‌های منتهی به پایتخت به شکل الکترونیکی دریافت خواهد شد.
اخذ الکترونیکی عوارض موجب کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در زمان سفر خواهد شد و با این روش تردد کنندگان از محل ایستگاه‌ها و دروازه‌های وصول عوارض می‌توانند با سرعت معمول گذر کنند و اخذ عوارض منجر به توقف و یا کاهش سرعت خودروها نمی‌شود.
میرشفیع، شفاف سازی درآمدهای آزادراه‌ها را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات، مغایرت‌گیری وضعیت دریافت نقدی با میزان تردد منجر به ارایه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این خصوص دست یابند.
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در تشریح مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک گفت: با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک خودرو ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد شد.
میرشفیع اضافه کرد: چنانچه عوارض پرداخت نشود، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و با شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود، همچنین فرد مربوطه 24 ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند.
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها تاکید کرد: هنگامی که 72 ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند، درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد.
میرشفیع ، ایجاد جایگاه‌های اخذ عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه را اطلاع رسانی کرد و گفت: طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به شکل الکترونیکی با این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ خودرو مسیر خواهد شد.
وی تاکید کرد:‌ پرداخت با دستگاه‌های خودپرداز همه بانک‌ها، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر است.
اکنون طول آزادراه های کشور 2500 کیلومتر است و دولت در نظر دارد طول آنها را به بیش از 7500 کیلومتر افزایش دهد.

منبع: ایرنا
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.