رزمایش قطع برق در تهران

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

رزمایش قطع برق در تهران پایتخت ایران

به گزارش برق نیوز، در رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده بکاری مولد‌های اضطراری در برخی مراکز خاص پایتخت با محوریت سازمان پدافند غیرعامل کشور و استانداری تهران به صورت همزمان برق ۱۰ مرکز حیاتی از ۶۳۱ مرکز حیاتی در استان تهران قطع شد.

این مراکز شامل بیمارستان میلاد، فرمانداری، استانداری، سامانه ترافیک مترو، تصفیه‌خانه شماره ۳ و ۴ تهرانپارس، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ توزیع تهران بزرگ، پاساژ مخابرات، سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرودگاه می‌شود.

حسین صبوری در رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولد‌های اضطراری با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ۴.۵ میلیون مشترک برق برق‌رسانی می‌کند، گفت: شهر تهران دارای ۳۲ هزار کیلومتر شبکه برق و ۱۸ هزار دستگاه پست برق است که می‌تواند به ۴.۵ میلیون مشترک خدمات‌رسانی کند، پس قطعا این حجم شبکه در تهران از حساسیت بالایی برای نگهداری و بهره‌برداری آن وجود دارد.

انواع محافظ و استابیلایزر ( ترانس اتوماتیک ) در سایت فروشگاه اینترنتی کنترل پایا

وی با اشاره به اینکه در این حجم شبکه با روش‌های قدیمی، داشتن برق پایدار امکانپذیر نیست، گفت: با استفاده از فناوری‌های جدید در تلاش هستیم شبکه برق را توسعه داده و نگهداری کنیم به طوری که در حال حاضر ۵ مرکز کنترل راهبری مسئولیت کنترل شبکه را برعهده دارد.

صبوری ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰۰ نقطه مهم تهران به اتوماسیون مجهز هستند و از راه دور کنترل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم شرکت توزیع برق تهران جایگزین کردن برق فشار ضعیف با کابل‌های خودنگهدار است. به همین منظور از ۶۰۰۰ کیلومتر برای جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار، ۸۰۰ کیلومتر باقی مانده است که امسال در تهران این ۸۰۰ کیلومتر را به پایان خواهیم رساند تا دیگر شاهد هیچ‌گونه شبکه فشار ضعیف در تهران نباشیم.

وی با انتقاد از اینکه برخی از مراکز حساس هنوز مجهز به مولد‌های اضطراری برق نیستند، گفت: متاسفانه امکان اینکه به ۲۵۰ مرکز که اتفاقا مراکز مهم و حیاتی هستند مراجعه کنیم تا این مراکز را به مولد‌های اضطراری مجهز و برق آن‌ها را پایدار کنیم، نداریم، در حالی که نصب مولد‌های اضطراری جزو تکالیف قانونی است.

مقاله : دستگاه برق اضطراری اتوماتیک، یو پی اس .U.P.S

مقاله : برق میره چه کار کنیم؟


صبوری گفت: شبکه سراسری متاثر از حوادث گوناگون است؛ بنابراین مجهز شدن مراکز به مولد‌های اضطراری می‌تواند مراکز حیاتی را به تامین برق پایدار سوق دهد.


پیوند محصولات مرتبط با برق اضطراری در فروشگاه اینترنتی کنترل پایا


مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ اظهار داشت: برای پیک برق تهران پیش بینی می‌شد ۵۰۰۰ مگاوات برق در تابستان امسال مصرف شود، اما امسال با برنامه‌های مدیریت مصرف و بخشنامه استانداری تهران توانستیم مصرف برق را به شکل قابل توجهی کاهش دهیم و امسال برخلاف سال‌های گذشته تنها شاهد افزایش کمتر از ۲ درصد پیک مصرف برق تهران باشیم.

منبع: برق نیوز
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.