قطع برق، قطعی‌های پراکنده برق در تهران

قطع برق در این روزها سبب یادآوری چند چیز شد :

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای از مشترکان برق پایتخت درخواست کرد تا با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در شبانه روز، به پایداری شبکه برق کمک کنند.

متن اطلاعیه به نقل از اقتصاد 24 :

به اطلاع عموم شهروندان فهیم پایتخت می‌رساند؛ همان طور که مستحضر هستید به علت مصرف بیش از حد گاز در هفته‌های اخیر و به این دلیل که سوخت بسیاری از نیروگاه‌های کشور گاز شهری بوده، متاسفانه به علت عدم مصرف بهینه انرژی، این موضوع منجر به محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌های کشور و کمبود برق شده است.

در همین راستا با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص سوخت نیروگاه‌های برق کشور، متاسفانه تولید برق در برخی از نیروگاه‌های کشور متوقف و از مدار خارج شده است که این موضوع باعث به وجود آمدن برخی قطعی‌های برق به صورت پراکنده در سطح شهر پایتخت شده است.

در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مشترکان درخواست می‌کند با رعایت مصرف انرژی و با کاهش تنها ۱ درجه‌ای وسایل گرمایشی و کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در شبانه روز، نسبت به پایداری شبکه، کمک و همراهی خود را مانند سنوات گذشته به اثبات برسانند.

عوامل متعددی ممکن است علت بروز مشکل در شبکه برق رسانی یا کمبود برق باشند. بعض عوامل احتمالی کمبود برق عبارتند از :

  • تغییر الگوی مصرف بعلت افزایش تعداد تجهیزات برقی و الکترونیکی
  • تغییر سبک زندگی بعلت شیوع بیماری کرونا بعنوان مثال افزایش استفاده از اینترنت ، کامپیوتر و مبایل ، بیادری بیشتر شبها ، استفاده از بخاری برقی ، سماور و گرمایش برقی
  • افزایش جمعیت
  • ساخت و ساز شهری و افزایش تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ
  • کیفیت پایین تجهیزات برقی مانند بعضی از یخچال فریزرها و بازده پایین آنها
  • صادرات برق
  • ماینرها و تجهیزات الکترونیکی رمزارز "بیت کوین"

 

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا؛ مصطفی رجبی مشهدی گفت: بالا رفتن نرخ بیت کوین که یک زمان هشت هزار دلار بود و اکنون به بیش از ۳۰ هزار دلار رسیده سبب افزایش تعداد استخراج کنندگان شده است. ارزانی نرخ برق در کشورمان نیز عامل دیگری در افزایش علاقمندان به استخراج رمز ارزها شده است.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برخی ادعا می کنند حدود ۵۰۰ مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی به صورت غیرمجاز مصرف می شود که البته میزان صحیحتر رقم بیش از ۳۰۰ مگاوات است.

رجبی مشهدی این موضوع را یکی از عوامل افزایش مصرف برق این روزهای کشور برشمرد.

سخنگوی صنعت برق از تلاش برای برخورد با این مصرف کنندگان غیر مجاز برق خبر داد و گفت: در صورت شناسایی، این افراد به مقام های قضایی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر ادامه داد: با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه‌ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد شد.

باز هم ممکن است برق قطع شود .

پس به زبان خودمونی یا محاوره ای :

برق بازم ممکنه بره . پس بفکر باشیم اولا وسایل لازم مثل چراغ قوه، باتری، پاوربانک، چراغ شارژی و برق اضطراری رو تهیه کنیم و دم دست داشته باشیم. ضمنا برق رو هدر ندیم.

پیوند یا لینک خرید چراغ شارژی

لینک خرید باتری شارژی

لینک خرید پاوربانک و شارژ

لینک انتخاب و خرید برق اضطراری UPS

 

منبع: اقتصاد24
نظرات کاربران

علی در چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ :   ارسال پاسخ
خبرگزاری تسنیم در گزارشی علت اختلال در برق رسانی تهران را خارج شدن یکی از واحدهای نیروگاهی اعلام کرده است؛ این در حالیست که عده‌ای دیگر به مصرف بالای خانگی به عنوان دلیل اصلی اختلالات اخیر اشاره کرده‌اند.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.