آقای احمد شاهرخی کارآفرین ایرانی و از پیشگامان صنعت تهویه در ایران

آقای احمد شاهرخی کارآفرین ایرانی

شرح حال و زندگینامه فرهیختگان و صنعتگران موفق کشور، سبب ایجاد انگیزه بیشتر در ما برای فعالیتهای سازنده است و استفاده از تجربیات ایشان راه را برای رسیدن به موفقیت، هموارتر میکند. احمد شاهرخی در سال 1311 ه.ش متولد و در سال 1329 در شرکت شعله خاور مشغول به کار شد. در آن زمان صنعت ایران نوپا بود و اکثر قطعات صعنتی و تجهیزات از کشورهای خارجی تهیه می شد. شرکت شعله خاور که در زمینه صنعت تاسیسات فعالیت داشت نیز از این قاعده مستثنی نبود و دریچه های تنظیم هوای مورد نیاز پروژه های خود را از شرکت T&B آمریکا وارد می کرد.

کوشش برای رفع مشکل و حل مساله، سبب پیشرفت میشود. زندگی سراسر حل مسأله است.

در سال 1329 سفارشی از شرکت T&B برای شرکت شعله خاور با کشتی ارسال شد که این کشتی در بین راه دچار آتش سوزی گردید و شرکت را در زمینه تعهدات خود با مشکل مواجه کرد. پس از آن احمد شاهرخی با حمایت مالی مسئولین شرکت شروع به نمونه برداری و ساخت دریچه از مدلهای خارجی کرد و توانست ظرف مدت شش ماه خط تولید دریچه های تنظیم هوا را راه اندازی کند. از آن زمان تا به امروز بیش از نیم قرن می گذرد و این کارخانه هر روز بر توسعه کمّی و کیفی خود افزوده است و بقول خودشان در سایت گروه صنعتی شاهرخی، امید است بتوانند در راستای استقلال صنعتی کشور گامی هر چند کوتاه بردارند.

ما نیز در مجموعه کنترل پایا با تولید و عرضه تجهیزات کنترل دیجیتال به ویژه سیستمهای کنترل تهویه مانند دیجیکنترل و ترموستات دیجیتال ویژه دمپر در خدمت گروه صنعتی شاهرخی و دیگر عزیزان بوده ایم.

گروه صنعتی شاهرخی از سالها پیش از مشتریان خوب کنترل پایا بوده است. ترموستات دیجیتال ویژه دمپر از محصولات مورد استفاده گروه صنعتی شاهرخی بوده است.

 

اطلاعاتی درباره مفاخر صنعت ایران:

سایت ( تارنمای ) دروازه ملل

بزرگداشت پدر صنعت ایران در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

 

نویسنده: سایت گروه صنعتی شاهرخی
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.