داستان رضایت مشتری

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲

داستانی درباره رضایت مشتری

پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد. بر روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره. مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد. پسرک پرسید: «خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟» ...

مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد. پسرک پرسید: «خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟» زن پاسخ داد: «کسی هست که این کار را برایم انجام میدهد.» پسرک گفت: «خانم، من این کار را با نصف قیمتی که او می دهد انجام خواهم داد.» زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است. پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد: «خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم. در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت.» مجددا زن پاسخش منفی بود. پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت.

مغازه دار که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: «پسر…، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم کاری به تو بدهم.» پسر جوان جواب داد: «نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم را می سنجیدم. من همان کسی هستم که برای این خانم کار میکند.»

رضایت مشتری از کالاهای برق و دیجیتال و همچنین رضایت مشتری از خدمات کنترل پایا برای ما بسیار مهم است. ما در مجموعه کنترل پایا بدنبال رضایت مشتری هستیم . کوشش میکنیم تا مشکلی از مردم حل کنیم. به مشتری احترام میگذاریم و به خواسته هایش توجه میکنیم.

کنترل پایا

فروش اینترنتی لوازم برقی و دیجیتال

طراحی و ساخت سیستمهای کنترل دیجیتال

محافظ و استابیلایزر

ادبیات و مبانی نظری رضایت مشتری(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):

رضایت/ نارضایتی یک پاسخ احساسی است که به ارزیابی از کالا یا خدمتی که مصرف‏ یا ارائه شده است، داده می‏شود(روستا و همکاران،1383، ص 65).

میتوانیم بگوییم رضایت ، ارزیابی مشتری از محصول یا خدمت است، با توجه به این‏ که آیا محصول یا خدمت نیازها و انتظارات مشتریان را ارضا کرده است یانه؟ شکست در ارضای نیازها و انتظارات منجر به عدم رضایت نسبت به محصول یا خدمت‏ خواهد شد.

از تعریف پیش‏گفته چنین برمی‏آید که رضایت ارزیابی ذهنی‏ با احساسات مربوط است. احساس به عنوان تابعی از عدم تطابق و نسبت ستاده به داده می‏باشد که نتیجه نهایی یک احساس مثبت یا منفی از کامیابی است(حق شناسی،1382،ص 65)‏.

ادبیات و مبانی نظری رضایت مشتری

در واقع رضایت ‌مندی مشتری احساس یا نگرش نسبت به یک محصول یا خدمت بعد از استفاده از آن است، رضایت‌مندی مشتری نتیجه اصلی فعالیت بازاریاب است به عنوان ارتباطی بین مراحل مختلف رفتار خرید مصرف کننده عمل می­کند مشتریان رضایت‌مند احتمالاً تکرار خرید خود را ادامه داده و به دیگران نیز توصیه می‌کنند(خدایاری فرد و همکاران،1389) تعاریف متعددی از رضایتمندی مشتری در ادبیات بازاریابی ارائه شده است. جانسون، رضایتمندی مشتری را به عنوان نتیجه فرآیندهای مقایسه روانشناسانه بین واقعیت محصول یا خدمت با انتظارات، خواسته‌ها، اهداف و هنجارهای اجتماعی در ارتباط با محصول تعریف می­کند (همان منبع).

منبع: گفتنیها
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.