اختصاص 14 میلیارد دلار برای حمایت از تکنولوژی­های بهره ­وری انرژی

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

 

 

 

 

 

دپارتمان انرژی آمریکا 14 میلیارد دلار برای 15 پروژۀ تحقیقاتی خود در زمینۀ حمایت از تکنولوژی­های بهره ­وری انرژی در بخش ساختمان­های اداری و مسکونی سرمایه ­گذاری می­کند.

به گزارش دفتر روابط­ عمومی سازمان بهره­ وری انرژی ایران (سابا) (برگرفته از سایتwww.DOE.com):

15  پروژۀ فوق الذکر به مدیران و صاحبان منازل در زمینۀ کاهش مصرف انرژی، صرفه ­جویی در هزینه ­ها و سرعت بخشیدن به استقرار تکنولوژی انرژی­های پاک کمک شایانی خواهد کرد. از این تعداد پروژه، 7 مورد آن با سرمایه­گذاری حدود 6 میلیارد دلار در جهت بهبود بخش گرمایش، تهویۀ مطبوع (HVAC آب گرم، سنسورها و مدل­سازی انرژی ساختمان در نظر گرفته شده است و 8 پروژۀ دیگر با سرمایه­گذاری 8 میلیارد دلاری به بهبود تکنولوژی بهره ­وری انرژی در پنجره­ها و عایق­های حرارتی ساختمان متمرکز می­باشد.

براساس این گزارش: هدف از این پروژه ­ها کاهش مصرف انرژی در ساختمان­های مسکونی و تجاری می­باشد، که این مقدار صرفه ­جویی معادل 40 درصد مصرف انرژی آمریکا در سال 2013 بوده است که هزینۀ آن معادل 413 میلیارد دلار بود.

به نقل از این گزارش: کاتلین هوگان معاون وزیر بهره ­وری انرژی آمریکا در این زمینه می­گوید؛ سرمایه ­گذاری در زمینۀ تکنولوژی­های پیشرفتۀ بهره ­وری انرژی، به خانواده ­ها و صاحبان مشاغل برای کاهش مصرف انرژی کمک بسیاری خواهد کرد که در نتیجه خروج گازهای گلخانه­ ای نیز به مقدار چشم­گیری کم خواهد شد.وی در پایان می­افزاید: این فن­آوری­ها موجب بهبود تکنولوژی در ساختمان­های هوشمند، کنترل روشنایی،عایق­بندی دیوارها و پنجره­ ها می­شود و مجموع این اقدامات باعث بهبود سیستم مدیریت انرژی در ساختمان­ ها خواهد شد.

 

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.