مصرف انرژی شمال تهرانی‌ها 700 برابر جنوب کرمانی‌ها

پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان گفت: مصرف انرژی در بالای شهر تهران 700 برابر در مقایسه با مردم جنوب استان کرمان است و همه به یک اندازه یارانه دریافت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: مصرف انرژی شمال تهرانی‌ها 700 برابر جنوب کرمانی‌ها
 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی و تبادل اندیشه ائمه جمعه استان کرمان با استاندار، نمایندگان و اعضای شورای تامین استان کرمان اظهار داشت:‌ بخش خصوصی 6 هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان به وجود آورده است.

وی خواستار برگزاری نشست بخش خصوصی با ائمه جمعه استان کرمان شد و افزود: راهکار برون‌رفت از وضعیت اقتصادی امروز جمهوری اسلامی این است که به مردم اتکا کنیم و تنها راه اتکا به مردم سخنانی است که ائمه جمعه در نماز جمعه به مردم منتقل می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: مردم را در جریان مسائلی که وجود دارد و یا قرار است اتفاق بیفتد باید قرار داد.

جلال‌پور تصریح کرد: برای رسیدن به ایران 1404 باید بیش از 2 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور اتفاق می‌افتاد.

وی گفت: 70  درصد بودجه کشور برای هزینه‌های جاری اختصاص می‌یابد و نوع مصرف و کاری که مردم دارند در فضای جامعه امروز از مهمترین مسائل است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران افزود: در حالی پیگیری انتقال آب به استان کرمان از منابع مختلف صورت می‌گیرد که 70 درصد آب در استان کرمان را هدر می‌دهیم.

جلال‌پور ابراز داشت:‌ یک هزار و 600 میلیارد تومان را به صورت 44 هزار و 500 تومان به مردم استان کرمان در قالب یارانه‌ها می‌دهیم و با مطالعاتی که انجام دادیم، مصرف انرژی در بالای شهر تهران 700 برابر در مقایسه با جنوب استان کرمان است در حالی که اگر این پول را برای اشتغال و زیرساخت هزینه کرده بودیم، مردم محروم بهره بهتری می‌بردند.

وی ابراز داشت:‌ مردم ما به نفت وابسته شده‌اند و ما باید همت و غیرت را با تولید، رفاه و اشتغال به مردم برگردانیم.

برچسب‌ها:
تصاویر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.