نفوذ هکرها به خانه ها و تأسیسات ساختمان ها

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳

تهران - ایرنا - متخصصان امنیت سایبری با این پیش­بینی که روند اتصال روز افزون وسایل و ابزار مختلف خانگی به اینترنت رو به جهانی شدن است هشدار دادند: حمله مهاجمان شبکه های اینترنتی به سوی این گونه وسایل افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش ایرنا از Internet Identity، اینترنت اشیا Internet things بسیاری از وسایل روزمره زندگی هستند که ازطریق اینترنت تحت کنترل مالکین آنها قرار دارند.

عبارت اینترنت اشیا، برای اولین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت. او جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیای بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن ها را سازماندهی و مدیریت کنند.

به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران ، هم مهاجمان سایبری و هم محققان امنیت در سال 2013 بر یافتن و حمله به وسایل آسیب­پذیر در اینترنت چیزها متمرکز شدند ، روندی که به گفتۀ متخصصان امنیت، در سال 2014 تشدید خواهد شد.

طبق این گزارش،استفاده روزافزون مشتریان و مشاغل از وسایل متصل به شبکه باعث شده است که اینترنت چیزها برای افراد جویای آسیب­پذیری­ و مجرمان سایبری جذاب­تر شود.از تلویزیون­ گرفته تا ترموستات و از وسایل پزشکی گرفته تا امنیت خانه، طیفی از وسایل وجود دارند که به اینترنت وصل می­شوند و ممکن است در معرض خطراتی قرار گیرند که استفاده کنندگان آنها، برای مقابله با این نوع حملات آماده نیستند.

کارشناسان عرصه فناوری می گویند که روند اتصال به شبکه اینترنت روبه گسترش است و بزودی از توستر گرفته تا یخچال و کتری، به این شبکه وصل ی شوند که این امر سطح امنیت این گونه وسایل را بسیار پایین می برد.

تا به امروز میزان حملات به این گونه وسایل نادر بوده است اما محققان اینترنت پیش بینی کردند که این روند در کشورهای پیشرفته رو به فزونی است.

برای مثال، در ماه نوامبر سال 2013، سیمانتک (از شرکت های فعال در زمینه امنیت رایانه ) خلاصه ­تحلیلی در مورد کرمی موسوم به ˈلینوکس.دارلوزˈ

(Linux.Darlloz) منتشر کرد که هدف آن جمعی از توزیع­کنندگان لینوکس بود و شواهدی پیدا شده است که انواعی از این کرم برای مجموعه تراشه­های روترهای خانگی مانند گیرنده­های دیجیتالی و دوربین­های امنیتی ساخته شده­اند.

به نظر می رسد شرکت­های تجاری بیشتر به فکر عرضه محصول خود به بازار هستند، و به این فکر نمی­کنند که طراحی محصول باید به گونه ای باشد که داده­های کاربر آن در معرض نفوذ نباشد.

به همین دلیل برآورد برخی از شرکت های فعال در عرصه امنیت اینترنت حاکی از آن است که وجه تاریک استفاده از اینترنت در سال 2015 آشکار می شود زیرا هنگامی که تمام وسایل یک خانه به اینترنت وصل باشد هکرها در خانه های افراد فاجعه می آفرینند.

منبع: ایرنا
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.