درباره کنترل ترموستات ها از طریق اینترنت

یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

یک شبکه کامپیوتری نصب شده در خانه یا محل کار برای شما امکان جستجو در وب را فراهم می کند.

یک ترموستات کنترل شده از طریق اینترنت ، می تواند در صرفه جویی در پول و حفظ محیط زیست از طریق کنترل سیستم های تهویه و سرمایشی و گرمایشی ساختمان از راه دور نقش داشته باشد.

ترموستات اینترنتی چیست؟

ترموستات دستگاه کوچکی است که شامل سنسورهایی می باشد و برای تنظیم دما بکار می رود، احتمالا شما یکی از این کنترل های گرمایشی یا سیستم تهویه هوا را در خانه یا محل کار خود دارید، ترموستات ها همچنین بر روی وسایل نقلیه موتوری برای محافظت از یخش های گرمایشی نصب می شوند.

یک ترموستات اینترنتی،  ترموستات ساختمانی قابل برنامه ریزی است که قادر به اتصال به یک شبکه پروتکل اینترنت است. ازطریق اتصال IP ، می توانید از راه دور دستورات را به یک ترموستات اینترنتی برای روشن و خاموش کردن یا تغییر برنامه آن ارسال کنید.

ترموستات اینترنتی چگونه چگونه کار می کند؟

ترموستات های اینترنتی نوعی وسیله اتوماسیون خانگی محسوب می شوند، سیستم های اتوماسیون خانگی کارایی مدیریت دستگاه های الکترونیکی خانگی را افزایش می دهد،  به عنوان مثال، با استفاده از یک سیستم اتوماسیون خانگی می توانید لامپ های منزل خود را برای اینکه بطور اتوماتیک هنگام ورود افراد روشن و خاموش شود پیکر بندی کنید یا اینکه اجاق گاز خانگی یا قهوه ساز خود را برای روشن شدن در زمان مشخص از روز بر اساس زمانی شما تنظیم کنید.

ترموستات های ساختمانی قابل برنامه ریزی آسایش مشابهی نسبت به سایر دستگاه های اتوماسیون خانگی فراهم می کنند. براساس زمانی از روز، شما می توانید این دستگاه ها را برای نگهداری دماهای معینی زمانی که خانه شلوغ می باشد یا زمانهایی که خانه خالی است برای ذخیره انرزی تنظیم مجدد کنید. اکثر ترموستاتهای مدرن از این سطح از برنامه ریزی به وسیله کلیدی بر روی بخش جلویی دستگاه بدون نیاز به رابط شبکه پشتیبانی می کنند.

ترموستات هایی که از اتصال شبکه پشتیبانی می کنند سطح دیگری از آسایش و انعطاف پذیری را در کنار برنامه ریزی پایه مهیا می کنند، علاوه بر نیاز به بخش فیزیکی بر روی صفحه کلید دستگاه، شما می توانید به بک ترموستات اینترنت با استفاده از مرورگر وب برای برنامه ریزی پیش فرض ترموستات ارتباط برقرار کنید. این دستگاه ها شامل یک وب سرور تعبیه شده می باشند که با یک آدرس IP عمومی که قادر به دستیابی از راه دور است پیکر بندی می شوند.

منبع: آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه شریف با اندکی اصلاحات

لینک منبع

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.