برنامۀ قطع برق، قطعی نیست اما باید آماده باشیم.

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

عدم قطعیت در قطع برق

یا عدم قطعیت در برق

پیوند ( لینک ) جدول برنامه قطع برق سیزدهم خرداد 1400 تهران و چند شهر دیگر ایران در خبر قبل ذکر شد. 

احتمال قطع برق و نوسانات نا مطلوب برق، همواره وجود دارد. سالها است که با مشکلات برق در ایران دست و پنجه نرم میکنیم. قطع برق در همه کشورها و مناطق ممکن است اتفاق بیافتد. پس باید آمادگی داشته باشیم و برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آن قدمهایی برداریم.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقالۀ برق میره چه کار کنیم؟ در مطالب آموزشی سایت کنترل پایا مراجعه کنید.

قطع برق و نوسانات برق ممکن است به تجهیزات ما آسیب بزند و در کار و زندگی ما اختلال ایجاد کند. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم صرفه جویی در مصرف برق، مدیریت مصرف انرژی و استفاده از محافظ برق ، استابیلایزر (ترانس اتوماتیک) و دستگاه برق اضطراری ( یو پی اس UPS ) است.

در خبر دیگری در برق نیوز آمده است : 

حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از ساختمان‌های متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شرکت ملی فولاد ایران، مرکز آمار سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی کشور، بانک پارسیان، بانک ملی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برخی از اداراتی که امروز مشمول قطع برق شده‌اند نام برد و افزود: از آن جا که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی طی روز‌های آتی، انتظار افزایش بیشتر دمای هوا را داریم ضروری است تمامی مشترکان، حداکثر صرفه‌جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورند.
وی همچنین با بیان اینکه در ادامه برخورد با ادارات پرمصرف، امروز نیز برق ۴۹ دستگاه اجرایی در تهران قطع شد، گفت: مهم‌ترین کمکی که مشترکان بخش خانگی می‌توانند به ما در تامین برق کنند خودداری از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف به‌ویژه در ساعات ۱۲ تا ۱۸ است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین از ادارات و صنایعی که همکاری مناسبی در مدیریت مصرف برق دارند، قدردانی کرد و یادآور شد: گزارش عملکرد ادارات در حوزه مدیریت مصرف برق به شکل هفتگی، تهیه و به استانداری تهران ارسال می‌شود.
صبوری در همین راستا از ادارات و دستگاه‌های اجرایی پایتخت خواست تا به منظور جلوگیری از بروز خاموشی احتمالی به‌ویژه در بخش خانگی شهر تهران، اجرای مصوبات هیئت وزیران در خصوص مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.

 

منبع: برق نیوز
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.