ترانس محافظ برق یا استابلایزر Stabilizer

با توجه به اینکه شبکه تولید برق هیچ گاه قادر به ارایه برق، بدون مشکلاتی همچون : قطعی، افت و افزایش لحظه ای ولتاژ، نوسانات فرکانسی، اعوجاج هارمونیکی  نمی باشدو چون همین امر باعث خرابی و از کار افتادگی و سایل برقی مخصوصا دستگاه های حساس می شود بنابراین جهت جلوگیری از آسیب دیدگی و صرف هزینه های هنگفت تعمیرات ، از دستگاه های استابلایزر استفاده میشود.

علت استفاده از استابلایزر یا استابیلایزر (Stabilizer) :

تحقیقات انجام شده نشان می دهد از عمده ترین عوامل خرابی لوازم برقی، نویزها ، نوسانات و قطع و وصل ناگهانی ، کم و زیاد شدن ولتاژ و مشکلات دیگر برق شهر می باشد. آسیب های بوجود آمده توسط عوامل ذکر شده عمدتا ً در قسمت های حساس و گران قیمت دستگاه همچون موتور ، کمپرسور، لباسشوئی، کولر گازی، دستگاههای CNC ، دستگاههای PLC ، دستگاههای چاپ و برش، دستگاههای پزشکی، دستگاههای بافندگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

به همین منظور برای حفاظت از لوازم برقی خانگی و اداری بخصوص کولر گازی ، یخچال، فریزر، لباسشوئی ، تلویزیون، سیستم صوتی و تصویری و کامپیوتر حتما ً باید از دستگاههای استابلایزر استفاده نمود. فروشندگان و تولید کنندگان این گونه لوازم در قبال اشکالات به وجود آمده به دلیل نوسانات برق در دستگاه های فاقد استابلایزر هیچ گونه گارانتی و ضمانتی ارائه نمی نمایند.

لینک چند مدل استابلایزر موجود در سایت کنترل پایا

لینک مشخصات فنی و قیمت یو پی اس 

نویسنده: انجمن باتری یوپی اس ایران
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.