چند نکته مهم در شارژ گوشی همراه

چند نکته مهم درباره شارژ گوشی موبایل: 

۱- محل شارژ

گوشی موبایل و شارژر آن گرم می‌شوند. لذا باید در محلی باشند که گرمای خود را به محیط انتقال دهند. نباید روی پتو یا مبل یا مانند آن باشند. روی گوشی مبایل یا روی شارژر چیزی نگذارید. از شارژ کردن گوشی در فضاهای گرم برای مدت زمان طولانی خودداری کنید. گوشی خود را در مکان‌هایی مثل داشبورد خودرو، مجاورت رادیاتور شوفاژ یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

پیوند یا لینک انواع شارژر و پاور بانک

۲- زمان شارژ

میزان گرمای شارژ در گوشیهای جدید و استاندارد، خطرناک نیست اما بهتر است گوشی موبایل خود را برای طولانی مدت مثلا از سر شب تا صبح به شارژر متصل نکنید.

۳- مقدار شارژ

غالبا پیش از آنکه باتری کاملا خالی شود ، میتوانید آن را به شارژر متصل کنید و پیش از شارژ کامل از شارژر جدا کنید. اعداد مختلفی برای مدلهای مختلف گوشی گفته میشوند مثلا وقتی در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از شارژ باتری باقیمانده ، ان را به شارژر متصل کنید و وقتی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد شارژ شد، از شارژر جدا کنید.

۴- هنگام شارژ گوشی همراه، از آن استفاده نکنید.

نباید هنگام متصل بودن گوشی موبایل به شارژر از آن استفاده کنید. این کار می‌تواند ممکن است مشکلاتی برای گوشی هوشمند و سلامت جسمی شما ایجاد کند. در حالت کلی نباید از گوشی هنگام متصل بودن به شارژر استفاده کنید.

۵- گوشی را خاموش کنید یا در حالت پرواز قرار دهید.

گوشی خاموش کمتر گرم میشود و زودتر شارژ میشود. گوشی را تا شارژ کامل روشن نکنید، اگر باتری گوشی کاملا خالی است. 

۶- از شارژر مرغوب و اوریجینال استفاده کنید.

استفاده از شارژر اصلی دستگاه مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان سلامت باتری عنوان کرد. در حقیقت یک شارژر اصلی به ندرت می‌سوزد یا موجب ایجاد خرابی میشود. البته در نهایت امکان خرابی شارژرهای اصلی به دلیل استفاده نامناسب وجود خواهد داشت و باید سراغ خرید شارژرهای مرغوب و باکیفیت بروید. 

۷- از محافظ یا استابلایزر استفاده کنید. 
نوسانات ولتاژ خصوصا ولتاژهای بیش از حد از عوامل آسیب دیدن شارژر و گوشی هستند. پس بجای اتصال مستقیم شارژر به پریز برق، آن را به سیم رابط محافظ دار یا استابلایزر ( تثبیت کننده ولتاژ یا ترانس اتوماتیک) متصل کنید. 

پیوند خرید محافظ برای شارژر موبایل

پیوند خرید استابلایزر

۸- اگر باتری گوشی متورم شده، آن را تعویض نمایید.

باتری اگر کمی هم تغییر شکل داشته باشد ( باد کند )، باید تعویض شود.

پیوند خرید شارژر موبایل

https://www.controlpaya.com

نویسنده: مهندس شبّر Shobbar
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.