کنترل تهویه و کاهش آلودگی صوتی ماینرها

سالهاست که در زمینه کنترل تهویه فعالیت داریم . ابتکارها و ابداعاتی هم در کنترل تهویه داشته‌ایم . از مزایای سیستم ابداعی دیجی‌کنترل، کاهش صدا و کاهش مصرف انرژی بوده است. تحقیقات و مقالاتی هم دربارۀ کنترل تهویه ، حذف یا کاهش صدای موتورفن تهویه و کنترل دما داشته ایم :

تهویه ساکت ، تهویه آرام

ترموستات دیجیتال برای کنترل تهویه Hailin DIGITAL THERMOSTAT

بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های مسکونی، عمومی و تجاری

حل مشکل صدا در دستگاه های تهویه با دیجیکنترل

چند علت اصلی صدای کولر گازی و داکت اسپیلت و رفع مشکل صدای تهویه

در نتیجه مطالعات و تحقیقات و تجربیات عملی ، چند نوع سیستم میکروکنترلری برای کنترل دور فن و کنترل دما طراحی کرده‌ایم و ثبت اختراع داشته‌ایم.

دستگاه دیجیکنترل، یک سامانۀ دیجیتال برای کنترل دور موتور فن تهویه بدون نویز و اعوجاج است.

لینک خرید دیجی کنترل برای کاهش صدای فن : محصولات کنترل دور موتورفن در سایت فروشگاه اینترنتی کنترل پایا

صدای نویز دستگاه ماینر

ارز دیجیتال ( Digital currency) به ارزهایی می گویند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند و مبنای آن‌ها صفر و یک است. ارز دیجیتال به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد. این مفهوم در مقابل واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه مطرح می‌شود. ارز دیجیتال ویژگی‌هایی مشابه با ارزهای فیزیکی دارد، اما به‌طور معمول تراکنش‌های انتقال سرمایه ارزهای دیجیتالی به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است. ارزهای مجازی و رمزارزها ( Cryptocurrency) هر دو از نمونه‌های ارزهای دیجیتال هستند اما هر ارز دیجیتالی ارز مجازی یا رمزارز نیست. پول‌های دیجیتال مانند پول‌های فیزیکی، برای خرید کالا و خدمت مورد استفاده قرار می‌گیرند اما می‌توانند به استفاده در مجامع خاص نیز محدود شوند؛ برای مثال می‌توان یک پول مجازی مخصوص یک بازی یا شبکهٔ اجتماعی داشت. پول‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان «پول‌های غیرمتمرکز دیجیتال» شناخته می‌شوند؛ به این معنی که مرکزی برای تولید این پول وجود ندارد.

از اوایل قرن بیست و یکم تا کنون که بیت کوین به عنوان یک رمز ارز یا ارز دیجیتال ، در امر خرید و فروش و سرمایه گذاری پا به عرصه گذاشت، ارزش بیت کوین چندین برابر شده است و استفاده از تجهیزات استخراج رمزارزها مانند ماینرها در ایران و جهان افزایش یافته است. شاید بهترین راه برای کسب درآمد از بیت کوین تهیه دستگاه ماینر پول ساز باشد که با روشن بودن آن میشود سود خوبی برای سرمایه گذاران بدست آید. این دستگاه ها که با تایید تراکنش های انجام شده با بیت کوین و همچنین تولید بیت کوین موجب کسب درآمد صاحبانشان یا استخراج کنندگان می شوند، مشخصه هایی دارند که هنگام خرید باید به آنها توجه کرد تا بتوان ارزش سرمایه گذاری روی آن ها و کسب درآمد از بیت کوین را سنجید. از جمله این مشخصه ها میتوان به هش ریت، مصرف برق، قیمت دستگاه و میزان صدای نویز دستگاه ماینر اشاره کرد. البته درست است که هش ریت و مصرف برق را میتوان مهمترین عوامل و پارامترهای یک دستگاه ماینر دانست که روی قیمت آن هم تاثیر به سزایی دارند، اما از آنجایی که ماینرها باید همیشه روشن باشند تا نتیجه مطلوبی بدهند و همینطور برای حل مسائل ریاضی پردازش های سریع و سنگینی هم میکنند، ممکن است با خریدن یک ماینر و مواجه شدن با صدای بیش از اندازه نویز آن به اهمیت این پارامتر هم پی ببرید. 

سروصدای دستگاه ماینر یا ای سیک (ASIC) یکی از اصلی ترین چالش هایی است که هنگام استفاده از آن خواهید داشت و پس از اینکه برای اولین بار از یک دستگاه ماینر بیت کوین استفاده کنید سوالاتی مانند آیا راه حلی برای کم کردن سروصدای دستگاه استخراج وجود دارد؟ چطور می توان با آلودگی صوتی دستگاه ماینر مقابله کرد؟ آیا می توان صدای فن های ماینر بیت کوین را کمتر شنید؟ چگونه صدای فن در دستگاه های ماینر را کاهش دهیم؟ به ذهنتان خواهد آمد. در نتیجه در این مقاله سعی خواهیم کرد تا بهترین بازه برای صدای نویز دستگاه ماینر را معرفی کرده و به بررسی چند راه برای کاهش صدای نویز ماینر بپردازیم.

راهکارهای کاهش صدای ماینر

لینک کلیپ یا فیلم کوتاه درباره حذف صدای ماینر یا کاهش صدای ماینر: سایلنت باکس

عامل اصلی صدای ماینرها فن های ماینرها است. علت صدای زیاد ماینر ، فن خنک کننده ماینر است که با دور زیاد کار میکند. 

برای کنترل دور فن ماینر و کاهش صدای ماینر، میتوانید از دیجیکنترل "محصول ویژۀ کنترل پایا" ،  استفاده کنید :

کنترل دور موتورفن 3 آمپر ترمینالی ترانسی DIGI-TRANS-3

https://www.controlpaya.com/product/431/کنترل-دور-موتورفن-3-آمپر-ترمینالی-ترانسی-DIGI-TRANS-3/

یکی از روش‌های فراهم سازی محیط به منظور کاهش صدا ، عایق کردن دیوارهای محیطی که ماینرها درآن قرار می گیرند می باشد. انواع عایق های صوتی دیواری عبارتند از: عایق های شانه تخم مرغی، عایق های پشم شیشه و عایق های پشم سنگ است. بدیهی است که میزان عایق شدن صدا بستگی کامل به ضخامت عایق و مرغوبیت عایق استفاده شده دارد.

برای مثال عایق شانه تخم مرغی علاوه بر عایق کردن صدا، عایق کاهش انتقال حرارت نیز می شود. این عایق الاستومری به صورت متخلخل و با ساختاری بسته می باشد که به خوبی در کاهش صدای ماینر تاثیر گذار است. هرچقدر ضخامت آن بیشتر باشد عملیات عایق کردن صدا هم بهتر صورت می گیرد. عایق شانه تخم مرغی از محبوب ترین عایق ها است چرا که اثرات زیست محیطی کمتری دارد. اما در مورد عایق های پشم شیشه و پشم سنگ معمولا افراد راغب به استفاده از آن ها نیستند.چراکه علاوه بر اثرات مخرب زیست محیطی موجب حساسیت می شوند و گزارش شده که سرطان زا هستند. به همین جهت استفاده از آن ها توصیه نمی شود. همانطور که گفته شد عایق شانه تخم مرغی با مرغوبیت و عملکرد بهتر خود برای عایق سازی نسبت به سایر موارد ترجیح داده شده است.

نویسنده: مهندس سید علی شبر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.