۶ راهکار برای تهویه محیط داخل کیس کامپیوتر

چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴

چند راهکار برای تهویه بهتر در کیس کامپیوتر

  1. هر هفته یا حد اکثر هر یک ماه یک بار درب کیس خود را باز کنید و تمامی فن‏ها، بویژه  فن CPU را تمیز و گردگیری کنید.
  2. هرگز با جاروبرقی و وسایل مشابه فن‏ها را تمیز نکنید، این کار باعث می شود فن‏ها با سرعت به چرخش درآیند و سبب گرم شدن ناگهانی موتور فن شده و از عمر مفید آن بشدت می‏کاهد و حتی ممکن است فن دیگر کار نکند. شما می‏توانید از دستمال با چند قطره آب برای تمیز کردن استفاده کند.
  3. اگر کیس شما دارای جایگاه‏‏ های ویژه فن است، فن را به این جایگاه‏ ها اضافه کنیدبا نگاه کردن به اطراف کیس خواهید دید که جاهای خالی برای نصب فن وجود دارد یا خیر. همچنین جعبه‏ های کیس انواع مختلفی دارند که شما می‏توانید برای تهویه بهتر از کیس‏هایی که جایگاه فن بیشتری دارند استفاده کنید.
  4. اگر قصد خرید فن برای قطعاتی نظیر CPU ،Power، کارت گرافیک و جعبه کیس را دارید از فروشنده بخواهید یک فن با دور چرخش بالا و پره‏ های زیاد به شما بدهد. این فن‏ها به خاطر سرعت و پره‏های بیشتر در افزایش تهویه مطبوع به شما کمک خواهند کردهمچنین چند سالی است که فن‏ های آبی در بازار یافت می‏شود که کمی گران قیمت هستند، اگر از نظر مالی مشکلی ندارید پیشنهاد می‏کنیم از این فن‏ها استفاده کنید تا دما را کاهش دهند.
  5. با کوچکترین صدای فن‏ها، سریعاً چک کنید چه مشکلی پیش آمده که سبب ایجاد صدا شده است. بیشترین عوامل صدا به دلیل تماس فن‏ها با یک شئ خارجی مثل کابل‏ها، گرد و خاک شدید دور فن و یا نیم‏سوز شدن فن‏ها می‏باشد.
  6. فن CPU یکی از مهم‏ترین و حساس‏ترین فن‏های کیس است. سرعت و راندمان دمای CPU و مادربورد سیستم خود را از تنظیمات  BIOSسیستم دنبال کنید. همچنین اگر احساس می کنید سیستم بدون دلیل Reset می‏شود و یا پی‏ در‏پی هنگ می‏کند و یا کند عمل می کند ابتدا فن CPU را با توجه به توضیحاتی که داده شد بررسی کنید.
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

جایینو در سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ :   ارسال پاسخ
از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

بوکلت دانلود در دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ :   ارسال پاسخ
جالب بود ! با سپاس از سایت خوب تان !

مدیر سایت در یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ :
با تشکر
کنترل پایا

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.