اوج مصرف برق ایران

برق نیوز: شرکت مدیریت شبکه برق ایران گزارش مصرف برق شبکه ایران را برای ۱۱ تیرماه منتشر کرد که بر اساس این گزارش، پیک شبکه برق ایران برای اولین بار در تاریخ به رقم ۵۶۶۷۲ مگاوات رسید. رکورد قبلی پیک برق کشور مربوط به ۸ مردادماه سال ۹۶ بود که در ساعت ۱۴:۴۸ به میزان ۵۵۴۴۲ مگاوات رخ داده بود.

با توجه به افزایش دمای هوای کشور ، رکورد زنی‌های مجدد در روز‌های پیش رو پیشبینی میشود. بر اساس آخرین گزارش‌ها و اظهار نظر‌های قبلی، شبکه برق ایران می‌تواند حدودا ۵۸ هزار مگاوات را تامین کند که البته خیلی از کارشناسان بهره برداری از شبکه در این شرایط را با ریسک بالا میدانند. پیش بینی افزایش حداقل ۵ درجه‌ای دمای هوا تا پایان تیرماه و اوایل مردادماه می‌شود. معمولا از دمای ۳۸ درجه به بعد به ازای افزایش هر یک درجه دما، میزان مصرف برق حداقل ۱۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

رکوردزنی مصرف برق ایران در شرایطی رخ داد که بر اساس گزارش‌های دریافتی از سراسر کشور امروز نیز در اغلب شهر‌های ایران خاموشی رخ داده است.

همایون حائری خاموشی‌های چند هزارمگاواتی شبکه برق ایران را برنامه ریزی شده نمی‌داند و معتقد است تاکنون هیچگونه خاموشی برنامه‌ریزی شده وجود نداشته است! و گفت: در طی چند روز اخیر مدیریت‌های اضطراری را انجام داده‌ایم تا رشد مصرف برق سیستم را دچار اختلال نکند.

احتمالا معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هنوز جدول برنامه زمانبندی شهر‌های مختلف کشور را ندیده است.

منبع: برق نیوز
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.