راه­کارهای بهینه­ سازی مصرف انرژی20 درصد صرفه­ جویی در ادارات را به دنبال دارد

کارمندان ساختمان­های اداری می­توانند با اجرای تعدادی از راه­کارهای ساده و بی­ هزینه، حدود 20 درصد در مصرف این بخش صرفه­ جویی به­ عمل آورند.

 

 

به گزارش دفتر روابط ­عمومی سازمان بهره­ وری انرژی ایران (سابا):

            نتایج ممیزی­های انجام شده در ساختمان­های اداری نشان می­دهد که سهم مصرف سرمایش از کل مصرف در بخش اداری حدود 35 درصد و در بخش روشنایی 26 درصد است. بنابراین کارشناسان به کارمندان ساختمان­های اداری پیشنهاد می­نمایند که با به­کارگیری تعدادی از راه­کارهای ساده و بی­هزینه (حدود 20 درصد صرفه­ جویی) در این قسمت مشارکت داشته باشند.

            براساس این گزارش: به پیشنهاد کارشناسان، کارمندان ادارات می­توانند با اجرای راه­کارهای ساده­ای چون خاموش کردن تجهیزات برقی و وسایل سرمایشی، گرمایشی در پایان وقت اداری، بسته بودن پنجره­ها به هنگام روشن بودن وسایل سرمایشی و گرمایشی، تنظیم دمای هوای اتاق در تابستان­ها روی 26-24 و زمستان 20-18
درجۀ سانتی­گراد، استفاده از روشنایی طبیعی نور خورشید و برنامۀ مدیریت توان موجود در کامپیوترها در کاهش هزینه­های این بخش سهم عمده­ای داشته باشند.

            این گزارش می­افزاید: بخش عمومی نیز با داشتن بیش از یک میلیون مشترک سهمی معادل 2/9% ازمصرف کل حامل برق را به خود اختصاص داده و سرانۀ مصرف برق در این بخش 15000 کیلووات ساعت در سال می­باشد.

دفتر روابط ­عمومی
۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱

 

پر واضح است که تنظیم دمای هوای اتاق در تابستان­ها روی 26-24 و زمستان 20-18درجۀ سانتی­گراد، بوسیله ترموستات اتاقی انجام میشود که اگر از ترموستات های دیجیتال برنامه پذیر یا ساده استفاده شود. بهتر و دقیق تر میتوانیم مصرف انرژی را مدیریت کنیم و کاهش دهیم.

کنترل پایا

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.