سمینار سیستم بهینه سازی مصرف انرژی از طریق هوشمند سازی ساختمان

سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

ریس امور پژوهش شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 9 جلسه با موضوعات مختلف برگزار شده است گفت: در این سمینار یک روزه از سوی شورای پژوهش شرکت گاز استان مقرر شد با توجه به اینکه سیستم بهینه سازی مصرف در تعدادی از استان ها انجام گرفته، در صورت رضایت دیگر استان ها از این سیستم، تصمیات بعدی اتخاذ خواهد شد. 
سیروس علیرمایی افزود: سیستم بهینه سازی مصرف شامل نرم افزار و سخت افزار تحت ویندوز ویژه است که وظیفه آن مانیتورینگ میزان دما، روشنایی، کنترل دما و کنترل لوکس نوری و مواردی دیگر است. 
وی همچنین به برگزاری سمینار طرح سیستم قرائت از راه کنتور در شرکت گاز استات نیز اشاره کرد و گفت: واحد امور پژوهش در راستای مکانیزه کردن تمام عملیات شرکت گاز و به روز رسانی سیستم های خود امکانات و افزارهای جدید را بررسی می کند.
علیرمایی اظهار کرد: در صورت راه اندازی سیستم قرائت کنتور از راه دور تعدادی از مشکلات همچون افزایش مطالبات وصول نشده، نشت یابی، اصلاح الگوی مصرف مشترکین و سیار موارد رفع خواهد شد. 
وی اضافه کرد: از آنجاییکه کمیته مدیریت انرژی استان در این امور در حال راه اندازی است لازم است تا الگوی نمونه ایی جهت ارائه با سایر ادارات و سازمان ها موجود باشد تا نهایتاً راجع به طرح عملیاتی نمودن آن تصمیم گیری شود. 
شرکت گاز استان کردستان حدود 380 هزار مشترک در 29 شهر و 777 روستا دارد.

 

منبع: نیویدار
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.