نوسان برق در ایلام، ناشی از سرقت تجهیزات و انشعابات غیرمجاز

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام : افت، نوسان یا قطعی های مکرر برق در برخی نقاط استان حاصل سرقت یا کشیدن انشعاب های غیرمجاز خارج از شبکه های اصلی برق توسط افراد و مشترکان خانگی یا تجاری متخلف است.

 

هادی شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشترکان متخلف به منظور عدم پرداخت هزینه بهای برق مصرفی اقدام به سرقت برق و ایجاد انشعاب کشی غیر مجاز به ملک تجاری یا مسکونی خود می‌کنند که این اقدام آنها باعث ایجاد اختلال در شبکه‌های توزیع برق سایر مشترکان می‌شود. به علت وجود انشعاب‌های غیر مجاز برق، شبکه‌های توزیع برق با اختلال و نوسان شدید همراه می‌شود و این موضوع قطع و وصل‌های مکرر برق سایر مشترکان در طول شبانه روز را به همراه دارد.

بر اساس بررسی‌های انجام گرفته ۱۱ درصد از برق تولیدی کشور به شیوه‌های مختلف از جمله سرقت آن اتلاف می‌شود و استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست و حجم قابل ملاحظه‌ای از این انرژی تولیدی به سرقت می‌رود. نکته تأسف آور اینکه در پاره‌ای از موارد مشترکان متخلف که اقدام به سرقت برق می‌کنند برای توجیه و دفاع از این حرکت ناپسند خود با مأموران و بازرسان شرکت توزیع برق استان ایلام درگیر می‌شوند.

وی اظهار داشت: این سارقان، برق مصرفی خود را با سرقت سیم، کابل و حتی دستکاری و سرقت ترانس‌ها و شبکه‌های توزیع برق تأمین می‌کنند و مدارهای توزیع برق قادر به تأمین برق مشترکان خود و برق سارقان را ندارد و به همین علت قطعی یا نوسان برق در شبکه‌های توزیع اتفاق می‌افتد.

شیرخانی این اقدام‌های نابجا را ناشی از فقر فرهنگی، بی توجهی این افراد به حقوق شهروندی و عدم آگاهی و دانش اصول شهرنشینی دانست و تاکید کرد: حفظ کرامت شهروندان و اموال عمومی از اولویت‌های همه مشترکان قانونمند است.

به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکین برق استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که اکثریت آن متعلق به مشترکان خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.

کنترل پایا :

پیشنهاد میکنیم از انواع مرغوب استابیلایزر یا ترانس اتوماتیک یا محافظ الکترونیکی در برابر نوسانات ولتاژ برق استفاده کنید تا وسایل و لوازم برقی عمر بیشتری داشته باشند.

 

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.