شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همه ایرانیان و مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت باد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی شامگاه جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. آیین‌های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش امروز (شنبه، چهاردهم دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و فردا پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد و تهران، همچنین خاکسپاری در کرمان محل تولد سردار سلیمانی برگزار خواهد شد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهادت سردار سلیمانی چنین نوشته است.

همه دیده پرخون و رخساره زرد

زبان از سیاوش پر از یادکرد

دریغ آن­گو نامبرده سوار

که چون او نبیند دگر روزگار

کم نیستند احساساتی که گمان می کنیم می شناسیم و می دانیم تا روزی که آن را به تجربه بنشینیم و آنگاه خواهیم دانست که نمی شناختیم، نمی دانستیم، هیچ .... چرا که درک آن بدون مواجهه با آن عملا ممکن نیست. و هر بار در معرض تجربه ای چنین قرار گرفته ام از "انسان" در شگفت مانده ام.

وی افزوده است: غریب است آدمی که نمی ترکد از حجم غمی که چون کوهی گران بر دل نحیفش وارد می شود و به بهتش می برد. به حیرتی غریب و به سکوتی عمیق. به حسی که جز در رویایی اش قابل شناخت نیست. رحیل "سلیمانی" نهیب حادثه ای سخت بود، غمی جانگداز که به وقت ابتلا عظمتش را می توان دید و به بهت فرو رفت. حاج قاسم جمع عجیبی بود از شجاعت و زهد. دلاوران بسیاری به چشم دیده ام که در چهره و قامت نشانه های دلاوری داشتند. نشانه هایی که نشان می داد خود را برای کسب آن پرورده اند، و یا زاهدان که به خرقه تقوا و جامه پرهیز آراسته اند. حاج قاسم اما مردی بود دلاور و امیر، توامان زاهدی آزاد و آرام. در جوارش می شد آرامشی قوی و قدرتی ژرف را به چشم دید.

پ ن 1 : تسلیت بابت اقدام ددمنشانه نظامیان امریکایی و تبریک بابت وطن دوستی و همبستگی ایرانیان

پ ن 2 : چند روز سایت درگیر مشکلات فنی و اصلاحات بود . یک روز هم دفتر تعطیل بود. اکنون در خدمت هموطنان و مشتریان عزیز هستیم. 

منبع: ایرنا
نویسنده: ایرنا - کنترل پایا
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.