مزایای ترموستات دیجیتال اتاقی ویژه پکیج گرمایشی:

مزایای ترموستات دیجیتال اتاقی ویژه پکیج گرمایشی:

کنترل پایا از سالها پیش در عرضۀ ترموستات های اتاقی ویژه پکیج های گرمایشی پیشرو بوده است. چند نوع ترموستات اتاقی خصوصا ترموستات های دیجیتال اتاقی برای پکیج های گرمایشی در سایت فروشگاه اینترنتی کنترل پایا وجود دارند. 

کنترل آسان و دقیق دما

دمای مطلوب را تنظیم کنید. اگر دما فقط یک درجه کمتر شود، پکیج روشن میشود.

مدیریت و کاهش مصرف انرژی

با تنظیم دقیق و درست دمای اتاق میتوانید از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری کنید و هزینه انرژی ( قبض گاز و برق ) را کاهش دهید.

ترموستات پکیج گرمایشی

حفظ محیط زیست

با تنظیم درست دمای اتاق بوسیله ترموستات دیجیتال، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، تولید گازهای گلخانه ای نیز کم میشود. در ساخت ترموستات دیجیتال از عنصر سمی جیوه استفاده نشده است. اگر جیوه داخل ترموستات­های مکانیکی در اثر شکستن یا آسیب آنان وارد محیط شود برای سلامت افراد بویژه کودکان زیان بار است.

عمر بیشتر دستگاه

اندازه گیری و نمایش و کنترل دما در ترموستات دیجیتال با مدارات دیجیتال انجام میشود، لذا استهلاک ترموستات مکانیکی را ندارد. ترموستات دیجیتال با تنطیم دمای مناسب، بعلت فرمان­های خاموش بموقع، سبب میشود که پکیج گرمایشی دائم کار نکند و عمر آن نیز افزایش یابد.

دسترسی و کنترل از راه دور

ترموستات­های دیجیتال که هسته ریزپردازنده یا میکرو کنترلر دارند، امکان ارسال اطلاعات دما از طریق خط تلفن ثابت یا همراه و کنترل از راه دور را دارند.

ایمنی و آسایش

برای کم یا زیاد کردن دما نیازی نیست از اتاق خارج شوید و به پکیج نزدیک شوید. کافی است از همان داخل اتاق، درجه ترموستات را تغییر دهید.

منابع:

http://www.ehow.com/list_7479217_benefits-digital-thermostat.html

http://visual.ly/5-benefits-having-digital-thermostat-your-home

http://www.hotandcool.co.uk/whatarethermostats.php

پکیج گرمایشی را از داخل اتاق تنظیم کنید.

ترموستات­های  A1 , AW1 ویژه پکیج­های گرمایشی و گرمایش از کف میباشند. ترموستات بیسیم T205 نیز با ظاهری شکیل و نمایشگر LCD و قابلیت تنظیم ساعت و برنامه هفتگی با سفارش مشتری برای پکیج های گرمایشی آماده میشود. با توجه به نوع کنتاکت اتصال مستقل بعض پکیجهای داخلی و خارجی و نقشه و نوع اجرای سیستمهای تهویه داکت اسپلیت که در ایران از کویل گرمایشی استفاده میکنند. یک کنتاکت مستقل Normally Open ( نرمالی اپن ) در این ترموستات قرارداده شده تا در زمستان بتواند عمل کنترل دما و قطع و وصل کل سیستم یا فن را انجام دهد. از مزایای استفاده از این ترموستات­های اتاقی، مدیریت و کاهش مصرف انرژی و آسایش و رفاه بیشتر بعلت نمایش و کنترل دقیق دمای اتاق میباشد.

منبع: گفتنی ها
نویسنده: سید علی شبر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.