سیستم های سرمایشی در ایران و مصارف برق آن ها

مصرف برق سیستم های سرمایشی موجود در ایران 

سیستم های سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند در نقاط مختلف متفاوت می باشند . از جمله این سیستم ها که عمدتا در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند کولرگازی است. حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولرگازی یا کولر آبی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند . توان کولر های آبی در حدود 500 وات و در مورد کولرگازی بالغ بر 2000 وات است . کولر های آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالاست ، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند ، لذا در این مناطق از کولرگازی به طور گسترده استفاده می شود . اما در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است ، استفاده از کولرگازی اشتباه است.

مدیریت مصرف برق کولر با تنظیم ترموستات روی دمای مناسب

در مورد کولر های آبی نیز می توانید با رعایت مواردی مثل سایه بان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند به جای دور تند و روشن خاموش کردن های پی در پی و استفاده از دور تند ، می توانید مصرف برق این کولر ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید . در ضمن تفاوت اصلی کولرگازی با کولر آبی علاوه بر ساختار و نظام کاری آن ها ، نبود ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی می باشد که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند. نداشتن ترموستات برای کولر عیب یا نقص بزرگی محسوب می شود زیرا علاوه بر مصرف برق بیشتر، به علت روشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب سبب سرماخوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این کولر می شود. خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد .

مژده : چند مدل ترموستات و تایمر دیجیتال برای کنترل و تنظیم دمای کولر آبی در ایران تولید شده اند.

لینک خرید کلید دیجیتال کولر آبی با تایمر و ریموت

لینک خرید کلید دیجیتال کولر آبی با ترموستات و تایمر

در بعض مدلهای جدید کولر آبی، ترموستات و کلید دیجیتال همراه کولر ارایه میشوند. کولرهای گازی اغلب همراه با ترموستات و ریموت کنترل عرضه میشوند. مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرگازی ، اهمیت بهینه سازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی در این وسیله را ایجاب می نماید . مقدار انرژی مصرفی در کولرگازی تابع عوامل مختلفی است که از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرگازی می توان به محل نصب ، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولرگازی با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت ، دما و رطوبت) اشاره نمود .

منبع: ایران مکانیک
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.