کاهش 20 درصدی مصرف برق در بخش اداری امکان پذیر است

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴

تهران- ایرنا - معاون خدمات مشترکین توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: مشترکین اداری با مدیریت مصرف در ساعات اوج بار به راحتی می توانند مصرف برق دستگاه مربوطه را تا 20 درصد کاهش دهند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری وزارت نیرو (پاون)، عبدالامیر یاقوتی ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﻕ را، ﺗﻌﺪﻳﻞ ﻣﺼﺮﻑ بدون کاهش سطح رفاه دانست و افزود: تابستان امسال دستیابی به پیک مصرف برق به حدود 50 هزار مگاوات ، درحالی که نخستین ماه از این فصل است ،نشان دهنده رشد سریع مصرف برق در کشور ،و بنابراین مشترکان باید بیش از گذشته مصرف برق را مدیریت کنند.

وی گفت: تهران بیش از دو هزار مشترک اداری دارد که در زمان اوج مصرف از ساعت 11 تا 15 این مشترکان هزار و 150 مگاوات برق مصرف می کنند.

به گفته یاقوتی؛ تغییر نگرش در رفتارهای مدیریت مصرف برق در بخش ساختمان های اداری کمک شایانی در کاهش مصرف انرژی و تامین برق پایدار برای مشترکان به ویژه در فصل تابستان خواهد داشت.

این مقام مسئول یادآور شد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که در فصل تابستان و روزهای اوج مصرف، سهم بار سرمایشی 50 درصد، روشنایی 22 درصد و بار ملزومات اداری 28 درصد است که می توان با تمرکز بر صرفه جویی در زمینه سرمایشی و روشنایی ادارهها؛ کاهش چشمگیر در زمان پیک بار را موجب شد.

وی افزود: سازمان ها و نهادهای مستقر در پایتخت می توانند با استفاده بیشتر از نور طبیعی در روز، کند کردن دور فن کوئل ها، افزایش دمای تنظیم ترموستات چیلرها و کاهش برودت آن در ساعات پیک، خاموش کردن تجهیزات برقی به هنگام خروج از محل کار، خاموش کردن سامانه های سرمایشی پس از ساعات اداری و نیز استفاده از مولدهای اختصاصی در شرایط خاص، نسبت به کاهش بار سرمایشی و روشنایی همکاری بیشتری داشته باشند.

منبع: ایرنا
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.