مزایای یک خرید اینترنتی موفق چیست؟

یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

فروشگاه اینترنتی چیست:

فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی، اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند.خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه،کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند.

پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی اجناسی که از طریق خرید اینترنتی خریداری شده اند به چند شیوه قابل پرداخت است:با کارت‌های بانکی(سامان,پارسیان,صادرات …)،شیوه پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب. پس از مشاهده و تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند.

مزایای و ویژگیهای فروشگاه اینترنتی:

فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.

رضایت خاطر یکی از مهمترین عوامل است بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته یکی از دلایل اصلی خرید اینترنتی رضایت خاطر افراد می باشد این رضایت خاطر در مواردی نظیر دستیابی راحت به کالاها و توانایی پیدا کردن هر آنچه می خواهند می باشد. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در رضایت خاطر مشتریان این است که خریداران می توانند از خطرات و زحمات خرید به صورت سنتی مانند حمل کالاها جلوگیری کنند. در نظر سنجی  که اخیراً صورت گرفته است بسیاری از افراد جلوگیری از رفت و آمد را به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل رغبت برای خرید اینترنتی ذکر کرده اند .در همین نظر سنجی شخص اظهار داشته که من می توانم راحت در خانه خود بنشینم و جزئیات کالایی را که می خواهم وارد نمایم و مجبور نیستم به دنبال جای پارک بگردم و در صف مغازه ها بایستم.

فروشگاه اینترنتی حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد.

انتخاب یکی دیگر از عوامل مهم در روی آوردن مردم به خرید اینترنتی، تنوع کالاها در فضای اینترنت می باشد. در نظر سنجی های صورت گرفته افراد انتخاب بیشتر و مقایسۀ قیمت ها را از عوامل اصلی خرید خود در اینترنت ذکر کرده اند.

فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد

افرادی که در مناطق روستایی و دور افتاده زندگی می کنند و در منطقه خود به یکسری از کالاها دسترسی ندارند، می توانند از طریق خرید اینترنتی و بدون مراجعت به شهر کالا خود را خریداری کرده و آن را در محل زندگی خود دریافت کنند .

کاهش هزینه ها

مشاهده قیمت های پایین تر به عنوان یک عامل مالی در روی آوردن مردم به خرید اینترنتی بسیار مهم می باشد. در نظر سنجی های صورت گرفته افراد بسیاری دستیابی به قیمت های پایین تر را از دلایل اصلی برای انجام خرید اینترنتی ابراز کرده اند.

سهولت بیشتر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش:

مشتریان امروزی می توانند از خانه، دفتر کار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در کم ترین زمان به دست آن ها می رسد.

منبع: http://blog.shayano.com/2015/10/07/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%
نویسنده: شایانو
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.