Nest در گام دوم به سراغ سنسور تشخیص دود رفت

سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳

تقریبا دو سال پیش تونی فیدل و مت راجرز کارمندان سابق بخش آیپاد شرکت اپل، در کمپانی تازه تاسیس خود از ترموستات هوشمند پرده برداشتند. محصولی که توانست میان فناوری های مربوط به محیط خانه و تلفن های هوشمند آشتی برقرار کند. حال که این شرکت توانسته با نوآوری خیره کننده خود در سیستم های گرمایشی و سرمایشی، گامی در مسیر بهینه سازی مصرف انرژی بردارد، این بار به دنبال ابتکار دیگری رفته تا حلقه دستگاه های هوشمند خانگی خود را تکمیل نماید.

نست بر روی هوشمند ترین سنسور تشخیص دود در دنیا کار می کند. این محصول جدید که بنا به برخی گزارش ها Protect نامیده خواهد شد با ترموستات هوشمند Nest تعامل دوطرفه خواهد داشت و از طریق وای-فای به اشتراک داده با آن خواهند پرداخت؛ و البته که این دستگاه نیز قابلیت اتصال به تلفن های هوشمند را دارد و از این طریق هشدار های مربوط به وجود دود، آتش، یا حتی مونوکسید کربن را برای آنها ارسال خواهد کرد.

همانطور که شرکت نست برای ترموستات تولیدی خود، دست به تهیه اپلیکیشن مخصوص iOS و اندروید زده بود، تا کاربران بتوانند دستگاه را از راه دور کنترل کنند، به احتمال زیاد همین منوال را برای سنسور تشخیص دود نیز ادامه خواهد داد و با توسعه اپلیکیشن اختصاصی خود، راه را برای یکپارچه کردن کل محصولاتش و ایجاد یک پلتفرم واحد برای کنترل دستگاه های هوشمند خانگی باز خواهد کرد.

به نظر می رسد پس از دو سال سکوت و تمرکز بر روی توسعه ترموستات های هوشمند، شرکت نست قصد دارد با ارائه این محصول جدید، خود را به یک قطب در زمینه دستگاه های دیجیتال هوشمند خانگی تبدیل کند. نست معتقد است که به کمک محصولاتش قادر خواهد بود مصرف انرژی در منازل و ادارات را تا حد زیادی کاهش دهد و در همین راستا به همکاری با برخی شرکت های فعال در حوزه انرژی دست زده.
 

ترموستات هوشمند این شرکت باز خورد های بسیار مثبتی طی این چند سال دریافت کرد و مشتری های بزرگی پیدا کرد. باید دید نست می تواند این موفقیت را با عرضه سنسور های هوشمند تشخیص دود خود تکرار کند یا خیر.

منبع: نارنجی
تصاویر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.