بیان نحوه مدیریت انرژی در همایش بین‌المللی انرژی

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: یکی از چالش‌های کنونی صنعت برق، اقتصاد برق است که به مدیریت انرژی باز می‌گردد و می‌توان راهبرد برخورد با این موضوع را در همایش انرژی تعیین کرد.

  مهندس "رضا ریاحی"  با اشاره به برگزاری دهمین همایش بین‌المللی انرژی در هفته جاری، گفت: طرح بحث‌های مربوط به بورس انرژی و تجارت برق در این همایش بسیار موضوعیت دارد که از این حیث برگزاری چنین همایش‌هایی برای بخش برق بسیار مفید است. وی یادآور شد: برگزاری همایش‌های انرژی مناسبات اقتصادی حاکم بر صنعت برق و راهبرد چگونگی برخورد با توسعه بخش انرژی را تبیین می‌کند.

وی با بیان اینکه تا 30 سال گذشته در جهان به برق به‌عنوان یک کالای خدماتی نگاه می‌شد، افزود: از 30 سال گذشته تاکنون با به‌وجود آمدن مشکلاتی، برق به عنوان یک کالای تجاری دیده شد که تاکنون این دیدگاه نیز موفق بوده است. ایشان اظهار داشت: از 10 سال پیش در کشور بازار برق و در سال‌های اخیر بورس برق در خارج از وزارت نیرو و تحت مدیریت شرکت بورس و اوراق بهادار تشکیل شد که در این بورس قیمت به‌صورت رقابتی کشف می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی بورس برق محیطی تجاری برای عرضه‌ کنندگان برق (نیروگاه‌ها) و خریداران برق (شرکت‌های توزیع) به‌وجود آمده است و نرخ دستوری از سوی دولت بر این بازار حاکم نیست و معامله‌ کنندگان خود قیمت را کشف و برق را به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت در بازار برق موجب ایجاد توسعه پایدار صنعت برق می‌شود.

دهمین همایش بین‌المللی انرژی با شعار "مدیریت منابع کارآمد، صنعت انرژی سرآمد" روزهای 4 و 5 شهریورماه 93 در سالن همایش‌های پژوهشگاه نیرو در تهران برگزار می‌شود. این همایش که بزرگ‌ترین گردهمایی مدیران و متخصصان حوزه انرژی کشور محسوب می‌‌شود، با همکاری وزارت‌خانه‌های نیرو، نفت و شماری از شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این دو وزارت‌خانه، شهرداری تهران، صندوق توسعه ملی، گروه مپنا و شرکت الکترونیک افزارآزما ترتیب خواهد یافت.

این همایش در سه محور اصلی مدیریت منابع، انرژی و اقتصاد و فناوری‌های انرژی و محیط زیست برگزار خواهد شد. وزیران نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، وزیر انرژی سنگال و شماری از مدیران سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و متخصصانی از کشورهای آلمان، هلند، آمریکا، هنگ‌ کنگ، لبنان، ترکیه و ... ازجمله سخنرانان کلیدی این همایش مهم بین‌المللی در بخش انرژی معرفی شده‌اند. همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاه جانبی نیز به‌عنوان فرصتی برای شرکت‌ها و موسسه‌های فعال در حوزه انرژی برای ارایه آخرین دستاوردهای خود در یک فضای علمی برپا خواهد شد.

منبع: تاسیسات نیوز
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.