نرم­ افزار مدیریت انرژی در لوازم برقی خانگی

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳

به گزارش دفتر روابط­ عمومی سازمان بهره­ وری انرژی ایران (سابا):

            به­ منظور همراهی و راهنمایی مشترکین برق جهت بهینه ­سازی مصرف انرژی در بخش خانگی، کارشناسان دفتر ساختمان سابا اقدام به تهیه اولین "نرم­ افزار مدیریت انرژی برقی- خانگی" با قابلیت نصب بر روی سیستم ­عامل اندروید نموده­ اند.

براساس این گزارش: این نرم ­افزار شامل بخش­ های مختلف یک­ خانه از قبیل پارکینگ، انباری، حیاط، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق­ خواب، راهرو، اتاق ­کار، حمام و دستشویی است. روش استفاده از این نرم­ افزار به ­گونه ­ای است که پس از ورود به هر بخش از خانه تجهیزات موجود در آن بخش دیده شده و با کلیک بر روی یک تجهیز می­ توان مشخصات آن را وارد نرم ­افزار کرده و وضعیت مصرف انرژی را محاسبه نمود.

بنابراین گزارش: از دیگر قابلیت ­های این نرم ­افزار، ارائۀ تو صیه ­های کاربردی مصرف بهینۀ هر تجهیز است که کاربر با رعایت توصیه­ های مندرج می تواند در میزان انرژی مصرفی و هزینه ­های خود صرفه­ جویی قابل توجهی به­ عمل آورد. از بخش ­های دیگر این نرم ­افزار، معرفی تولیدکنندگان برتر بوده که کاربران نرم ­افزار می ­توانند با مراجعه به این بخش با محصولات با بهره­ وری و راندمان انرژی بالاتر آشنا شوند.

این گزارش می افزاید: از کاربرد های دیگر این نرم ­افزار تهیۀ گزارش تفصیلی از میزان مصرف و سهم انرژی لوازم برقی در مشترکین خانگی است، همچنین می­توان با تکمیل فرم مربو طه،برآورد میزان مصرف انرژی خانۀ خود را از طریق پیامک و یا ایمیل دریافت نمایند. ضمنا طبق برنامه ریزی انجام شده، این نرم ­افزار در محل غرفۀ سابا همزمان با نمایشگاه تأسیسات و سیستم ­های سرمایشی و گرمایشی در مهرماه سال جاری، جهت استفادۀ عموم بازدید کنندگان ارائه خواهد شد.

دفتر روابط­ عمومی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۲۷

 

تصاویر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.