تصمیم لندن برای گرم کردن خانه‌ها با گرمای مترو

یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

هرکسی که سری به متروهای لندن زده باشد، احتمالا می‌داند که حرارت زیادی در آنجا وجود دارد، حتی در زمستان. این گرمای مجود در فضای زیر زمین هدر می‌رود درحالیکه انسان‌های بالای آن، برای گرم کردن خانه‌های خود با دشواری‌های خاصی مواجه هستند. این مسئله یک یده را به دنبال خود داشته است: “استحصال انرژی گرمایی تونل‌های مترو برای گرم کردن ساکنان لندن“.

این ایده با همکاری میربوریس، شورای اسلینگتون، شبکه‌های قدرت بریتانیا و حمل‌ونقل برای لندن شکل گرفته است. این پروژه با کمک محور تهویه‌ی بزرگ، به یک شبکه‌ی حرارتی منتقل می‌شود که به صدها خانه متصل است. این طرح، اولین نمونه از نوع خود در اروپا و ابتکاری است که تولید آلاینده‌های کربنی لندن را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

london plans to warm homes using wasted heat from the subway ecogeek 00 تصمیم لندن برای گرم کردن خانه‌ها با گرمای مترو

این برنامه نه تنها هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد بلکه در شبکه‌ی انرژی‌ای که به شدت مشمول مالیات است، تسهیلاتی را فراهم می‌کند. در کنار همه‌ی این‌ها باید به این موضوع اشاره شود که لندن سال گذشته، سردترین زمستان را تجربه کرد و این، بر اهمیت پروژه‌ می‌افزاید. لندن نیاز به انجام هرعمل امکان پذیر جهت دست‌یابی به انرژی کارامد و تجدیدپذیر برای تامین گرمای مورد نیازش دارد. با حمایت انرژی منابع محلی و شبکه‌های حرارتی که می‌توانند قبض‌های انرژی و آلاینده‌های کربنی را کاهش دهند، آن‌ها نه تنها صرفه‌جویی زیادی در صرف هزینه‌ها خواهند کرد بلکه گامی در مسیر نو‌آوری و ایجاد اشتغال خواهند گذاشت.

منبع: Grist/اکوگیک

 

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.