چند خبر درباره دزدی کولرگازی و کولرآبی

دزدی کولر، دزدی موتور کولر و اجزاء کولر

به گزارش رکنا ، سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت در این خصوص گفت: طی روزهای اخیر با توجه به سرد شدن هوا شاهد بوده‌ایم که آمار سرقت موتورهای کولرهای آبی که دیگر فعالیت نمی‌کنند و بر روی پشت بام خانه‌ها بدون حفاظ قرار دارند افزایش یافته است.

او افزود: طی روزهای اخیر یک سارق در این رابطه دستگیر و نزدیک به ۲۰ موتور کولر از او کشف شد. ضرورت دارد شهروندان برای کولرهای آبی خود که در فضاهای باز قرار دارد حفاظ‌هایی تعبیه کنند تا این کولرها و قطعات آن ها مورد سرقت قرار نگیرد.

اکنون که دمای هوا پایین آمده هنگام سرویس زمستانی کولر است. لذا باید به مسائل ایمنی و امنیتی کولر توجه شود.

ایمنی کولر و برق کولر: قطع برق کولر و جلوگیری از اتصالی در اثر باران و غیر آن

امنیت کولر و تجهیزات برقی ساختمان ها : استفاده از قفل و حفاظ و دزدگیر مناسب

پیوند یا لینک خرید کلید کولر دیجیتال

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که برخی از مردم به پلیس مراجعه می‌کنند که خودروهای آن‌ها مورد سرقت قرار گرفته که حتی علاوه بر اینکه قفل پدال و فرمان نداشته‌اند روی آن‌ها نیز دزدگیر نیز نصب نبوده که یک سوژه مناسب برای سارقان است و به راحتی این خودروها را مورد سرقت قرار می‌دهند.

 

خبر دیگر درباره دزدی کولرگازی و تجهیزات برقی دیگر

کیش - ایرنا - ماموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی کیش یک باند حرفه ای سرقت از منازل و اماکن مختلف را شناسایی و دستگیر کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کیش با اعلام این خبر به ایرنا افزود: در این اقدام که با بهره مندی از ظرفیت های مردمی و تخصصی پلیس آگاهی موفق صورت گرفت، ۵ عضو این باند دستگیر شدند و در بازجویی به ۲۱ فقره سرقت در مشاعات منازل و شرکت های دولتی اعتراف کردند.
وی با اشاره به اینکه، ۶ مالخر یعنی خریدار اموال مسروقه نیز در این زمینه شناسایی و دستگیر شده اند افزود:
عمده کشفیات کشف ۲۲ دستگاه کولر و کندانسور وکشف ۱۱ دستگاه پمپ آب، ابزار آلات دریل - سنگ فرز - موتور جوش - موتور برق و تجهیزات نجاری است.

سرگرد محمد زنگنه اضافه کرد: با حمایت خوب دستگاه قضایی کلیه متهمان روانه زندان شدند که جا دارد از دادستان محترم جزیره کیش و همکاران خودم تقدیر نماییم.
وی یادآوری کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، جزیره در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۴۸ درصدی جرایم، ۱۲ درصدی سرقت ها و افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری سارقان حرفه ای و خرد بوده است که این امر با اجرای بهینه طرح های برخورد با افراد هنجارشکن با مشارکت مردم و تماس های مطلوب و به موقع آنان با ۱۱۰ حاصل شده است.
علت اصلی ایجاد سرقت ها : عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری اموال خصوصاً در مشاعات ساختمان ها است که دسترسی آسان و ایجاد انگیزه سرقت برای سارقین را افزایش می دهد.
وی به مردم توصیه کرد تا ضمن توجه جدی بر رعایت اصول ایمنی و تقویت حفاظت محل نگهداری اقلام سرمایه ای خود در مشاعات چون کنداسور کولرها، پمپ های آب، دوچرخه، موتور شارژی ، با نصب دوربین های مداربسته و اختصاص نگهبان به پروژه ها، نصب قفل مناسب بر روی درب ها نسبت به کاهش انگیزه سرقت برای سارقین و همچنین تماس با ۱۱۰ در صورت مشاهده موارد مشکوک در اجرای بهینه طرح های پلیس به واحدهای گشت ما کمک کنند.

وی اعلام کرد: طرح های برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و سارقان، با هدف تأمین امنیت پایدار برای مردم عزیزمان تشدید و ادامه خواهد داشت و همه سارقین بدانند جایی برای ایجاد د ناامنی در کیش برای آنها وجود ندارد.

سارق موتورهای کولر در کاشمر دستگیر شد

سارق موتورهای کولر در کاشمر دستگیر شد

مشهد- ایرنا- جانشین فرماندهی انتظامی کاشمر از دستگیری متهم به سرقت ۵۰ موتور کولر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور کولر از منازل شهرستان کاشمر کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات به عمل آمده موفق به شناسایی و دستگیری یک متهم در این زمینه شدند.

وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده به ۵۰ فقره سرقت موتور کولرهای منازل شهروندان و پنج فقره سرقت دوربینهای مداربسته در سطح این شهرستان اعتراف کرد.

او با اشاره به دستگیری سه مالخر در این زمینه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.