دوره های آموزشی طراحی مدارچاپی و برق ساختمان

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

دو دوره آموزشی مهندسی برق - الکترونیک : دورۀ آموزش طراحی مدار چاپی و دورۀ آموزشی برق ساختمان.

اصول طراحی مدارچاپی و کار با Altium Designer ( DXP – PROTEL )

زمان شروع دوره: 1400/3/18

روزها و ساعت های برگزاری دوره: سه شنبه ها 14 الی 18

محل برگزاری دوره: کارگاه برق دانشگاه صنعتی شریف

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در این دوره به سایت مرکز آموزش آزاد دانشگاه صنعتی شریف  مراجعه فرمایید.

اصول طراحی مدارهای چاپی، بردهای الکترونیک یا کیت­های الکترونیک، PCB Design ، کار با نرم افزار قدرتمند Altium Designer ( DXP – PROTEL ) ، آموزش رسم مدار شماتیک ، تبدیل مدار شماتیک به PCB ( مدارچاپی ) ، آموزش مفهوم net  و آشنایی با RULES در این نرم­افزار، چیدمان قطعات و تهیه فهرست قطعات و پرینت آنها و طراحی بردهای یک لایه و دولایه

 Altium Designer: نرم افزاری قدرتمند و پرکاربرد در صنایع الکترونیک ایران و جهان و ابزار کار مهندسان برق (الکترونیک، کنترل، ...) و مهندسان کامپیوتر (سخت افزار) است.

استاد : مهندس شُبَّر، کارشناس ارشد مهندسی برق – الکترونیک ، دانش ­آموخته دانشگاه­ علم و صنعت ایران و دانشگاه تربیت مدرس با سالها سابقه تدریس، پژوهش و طراحی مدارها و سیستمهای الکترونیک

مدرک پایان دوره:

اعطای گواهینامه معتبر دو زبانه پایان دوره

عنوان دوره: اصول طراحی مدارچاپی و کار با Altium Designer ( DXP – PROTEL )

پیش نیاز: مدارهای الکتریکی، آشنایی با قطعات الکترونیک و سیستمهای الکترونیک، الکترونیک پایه ( الکترونیک یک و دو )، کامپیوتر

تجهیزات مورد نیاز: لپ تاپ، بسته همراه دوره شامل نرم افزار آلتیوم دیزاینر + چند کتابخانه آلتیوم + جزوات + تجهیزات

معرفی مختصر دوره:

مجموعه آلتیوم از سالها پیش نرم افزارهای طراحی مدارچاپی با نامهای پروتل (PROTEL) و DXP را ارائه نمود که در ایران و جهان متداول بودند. سپس مجموعه طراحی مدارچاپی حرفه ای و کامل آلتیوم دیزاینر را با تواناییهای بالا ارائه داد که میان طراحان و سازندگان مدارچاپی متداول است.

اگر بخواهید طراحی الکترونیکی در سطح طراحی کامل برد انجام دهید ، Altium Designer نرم افزاری است که قابلیت های موردنیاز را در یک جا و در یک محیط طراحی با قابلیت سفارشی کردن  ایجاد کرده است.

قصد ما در دوره اصول طراحی مدار چاپی و کار با Altium designer ، انتقال دانش و تجربیات چند ساله در زمینه طراحی مدارچاپی است. نرم افزار آلتیوم یکی از ابزارهای توانمند در طراحی مدارچاپی است. ما در این دوره نمیخواهیم تنها یک نرم افزار را آموزش دهیم بلکه میخواهیم اصول طراحی مدارچاپی را آموزش دهیم. البته نرم افزار آلتیوم دیزاینر کمک شایانی به طراح مدارچاپی میکند و مهارت در آن مستلزم تمرین و تکرار است.

مدرس: مهندس شُبّر Shobbar

مدرک: اعطای گواهی نامه معتبر پس از اتمام دوره به دو زبان فارسی و انگلیسی

* امکان ترجمه گواهی نامه به زبانهای دیگر مانند آلمانی، فرانسه، روسی و عربی وجود دارد.

نحوه برگزاری : تلفیقی ( حضوری و غیرحضوری ). حضوری در محل کارگاه برق دانشگاه صنعتی شریف و غیرحضوری بکمک فایلهای آموزشی و تمرین

مخاطبان: دانشجویان و دانش آموختگان گرایشهای مهندسی برق، فعالان در صنعت الکترونیک و علاقه مندان به یادگیری طراحی مدارچاپی و آشنایی با اصول ساخت بردهای الکترونیک

کاربرد: آمادگی برای طراحی مدارچاپی، طراحی و ساخت برد مدارچاپی برای ساخت و تولید تجهیزات الکترونیک، شناخت بردهای الکترونیک ، امکان کار بصورت مستقل ( فریلنسر ) یا در شرکتها و سازمانهای داخلی و خارجی ( فرصت شغلی )

مهارتها و توانایی ها پس از گذراندن دوره:

توانایی رسم شماتیک و مدارچاپی ، طراحی مدارچاپی و کپی مدارچاپی های ساده یک لایه و دولایه و سفارش برد مدارچاپی

 

کارگاه برق ساختمان مقدماتی

عنوان دوره: برق ساختمان

زمان شروع دوره: 1400/3/20

روزها و ساعت های برگزاری دوره: پنجشنبه ها 8 الی 12

محل برگزاری دوره: کارگاه برق دانشگاه صنعتی شریف

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در این دوره به سایت مرکز اموزش آزاد دانشگاه صنعتی شریف مراجعه فرمایید.

 

پیش نیاز: مبانی برق

معرفی مختصر دوره:

رشته برق ساختمان یکی از رشته های فنی محبوب بازار کار ایران است. کافی است با محاسباتی ساده به میزان ساخت و ساز در شهر و استان خود توجه نمایید. در هر ساخت و سازی حداقل به چند نیروی متخصص برق ساختمان احتیاج است؟ معمولاً برق کشی یک ساختمان با دو الی سه نیروی کارآمد راه اندازی می‌شود. این نیروها در دوره های زمانی مختلف با پیمانکار وارد همکاری می شوند و این همکاری تا پایان پروژه ادامه خواهد داشت.

این دوره ها صرفاً مختص دانش آموختگان رشته های مهندسی برق نیست. هر دانشجوی رشته های مهندسی یا کسی که با مبانی برق آشنا باشد میتواند در این دوره ها شرکت کند اما دانش آموختگان برق در دانشگاه ها چند قدم جلوترند. اگر این افراد اصول برق کشی ساختمان را به خوبی فرابگیرند و باملاحظه و رعایت مقررات و استانداردهای ایمنی کار نمایند، می توانند افرادی استثنایی در بازار کار برق ساختمان باشند.

در این دوره با اصول سیم کشی ساختمان مانند برق تکفاز، فاز و نول و ارت، کلید تک پل و دوپل، پریز، سیم کشی روشنایی، لامپ مهتابی و کولر بصورت عملی آشنا میشوید  .

مدرس:  گروه مدرسین ( فعلا آقای دکتر جوادیان و آقای مهندس شبر )

مدرک: اعطای گواهینامه معتبر  پایان دوره به دو زبان فارسی و انگلیسی

* امکان ترجمه گواهی نامه به زبانهای دیگر مانند آلمانی، فرانسه، روسی و عربی وجود دارد.

نحوه برگزاری : عملی و حضوری در محل کارگاه برق دانشگاه صنعتی شریف

مخاطبان: دانشجویان و دانش آموختگان همه گرایشهای مهندسی برق و مهندسان مکانیک، صنایع و عمران

کاربرد: آمادگی برای طراحی و نظارت سیم کشی برق ساختمان ها ، رفع عیوب جزئی برق ساختمان، امکان انتخاب برق کار خوب و تعامل با برقکاران

مهارتها و توانایی ها پس از گذراندن دوره:

مهارت سیم کشی برق ساختمان و رفع عیوب سیم کشی در کلید و پریز و روشنایی و تجهیزات برقی تکفاز بعلاوه دید فنی و توانایی در تشخیص کار برق کاران حرفه ای.

منبع: فناورسرا
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.