مدیر عامل شرکت برق: نیازی به استفاده از کولر گازی در تهران نیست

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه تهران ۴ میلیون مشترک برق دارد که در میان تمام استان ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است، گفت: خاموش کردن یک لامپ در طول یکسال منجر به صرفه جویی ۲.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق می شود.

سیدمحمد هاشمی با اشاره به اینکه تهران ۴ میلیون مشترک برق دارد، اظهار داشت: تهران با دارا بودن ۳۵ درصد از تأسیسات زمینی برق کشور در بخش توزیع ۲۰ درصد انرژی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پیک باری مصرفی در تابستان سال گذشته ۴۵ هزار مگاوات بود که ۳۷۰۰ مگاوات آن در ۱۷ روز مصرف شد.

مدیرعامل توزیع برق تهران با بیان اینکه باید قدر نعمت الهی را با صرفه جویی در مصرف برق بدانیم، گفت: متأسفانه میزان مصرف برق در کشور ما نسبت به متوسط جهانی بسیار بالا است و مردم ما ۴ برابر متوسط دنیا برق مصرف می کنند.

وی ادامه داد: نباید در تأسیسات و میزان آمپرهای برق مصارف داخلی خللی ایجاد کرد، به طوری که ۱۵ آمپر تا ۲۵ آمپر و یا ۲۵ آمپر را به ۳۲ آمپر تبدیل کنند، چرا که برمبنای میزان آمپر تخصیص داد شده برنامه ریزی و تأسیسات خریداری می شود.

هاشمی گفت: اگر بیش از ظرفیت دستگاه ها و تأسیسات کار کنند و به نقطه ذوب برسند، با قطعی برق مواجه شده و تأسیسات مستهلک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نوع برق مصرفی با تعرفه ها متفاوت است، گفت: به عنوان مثال در زمان پرباری، کم باری و میان باری تعرفه برق متفاوت محاسبه می شود و باید در زمان مصرف بالا از لوازم پرمصرف استفاده نکنیم.

مدیرعامل توزیع برق تهران با بیان اینکه مردم باید به مقوله صرفه جویی برق بیشتر دقت کنند، گفت: طبق آیه ۳۱ سوره اعراف خداوند متعال می فرمایند: «کلوا و اشربوا ولاتسرفوا ان الله لا یحب المسرفین. بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید، که خدا اسراف کاران را دوست ندارد» ، در این آیه اشاره شده که خداوند متعال اسراف گران را دوست ندارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بحث صرفه جویی و عدم اسراف، نکات زیادی را فرموده اند که باید در سال جاری که با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیشترین توجه را به این مسئله داشته باشیم.

هاشمی گفت: نه تنها در برق بلکه مردم ما باید در مصرف آب نیز صرفه جویی کنند. چرا که عدم صرفه جویی در مصرف آب، منجر به کاهش ۱۰ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه های آبی کشور است.

مدیرعامل توزیع برق تهران با بیان اینکه در تهران استفاده از کولر آبی کفایت می کند، گفت: وضعیت آب و هوایی در تهران به نحوی است که با کولر آبی هم دمای هوا خنک می شود. بنابراین استفاده از کولرهای گازی که لازم نیست، بیش از ۴ برابر مصرف برق دارد.

وی گفت: دمای متوسط هوا در روزهای گرم سال باید ۲۶ درجه باشد، بنابراین در استفاده از فن کویل های و کولرهای آبی باید به این نکات توجه داشت.

مدیرعامل توزیع برق تهران با اشاره به اینکه خاموش کردن یک لامپ در طول یکسال توسط مردم منجر به صرفه جویی ۲.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق می شود، گفت: این میزان معادل ۵ میلیون بشکه نفت است که با صرفه جویی آن این سرمایه ملی برای آیندگان حفظ خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اقدامات وزیر نیرو برای استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر گفت: آقای چیت چیان سرعت بیشتری برای جایگزین کردن نیروگاه های بادی و خورشیدی با سوخت فسیلی داده اند که این بحث با توجه به وضعیت، زمان زیادی را صرف می کند.

وی افزود: خدماتی که شرکت توزیع برق در اختیار مردم قرار داده که براساس آن شماره ۸۵۱۳۱ برای بازرسی قطع برق، شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۲۱ برای دریافت مبلغ و شماره ۱۵۲۱ برای پرداخت در نظر گرفته شده است.مدیرعامل توزیع برق تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به خدماتی که به مردم داده می شود، در زمینه مصرف صحیح و منطقی برق در دنیا شاخص باشیم.

پایان پیام/

هزینه برق کولرگازی شما برچه مبنایی محاسبه می شود؟

( قابل ذکر است ترموستات دیجیتال برای انواع سیستمهای تهویه اعم از پکیج های سرمایشی و گرمایشی  باعث مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف برق میشوند و در اروپا و امریکا استفاده از ترموستات برای سیستمهای تهویه مطبوع الزامی است. در تهران هم  که سیتسمهای تبخیری مانند کولر آبی برای تهویه مناسب معرفی میشود ، میتوانند به ترموستات مجهز شوند - کنترل پایا ) 

تصاویر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.